Kirjoittaja Aihe: Oikean amatöörin askartelua  (Luettu 92931 kertaa)

Poissa Joukke

Oikean amatöörin askartelua
« : 03-08-2011, 21:12:26 »

Terve!
 Pudotanpa KVF:llä esiteltyjen töiden keskimääräistä tasoa omalla väkerrykselläni. Alla olevissa kuvissa laatikko emännän koruille tms. tilpehöörille. Mäntyliimalevyä, lokerikot vaneria, päällä viileesti Miranolia
(ei se näyttänyt parempaa ansaitsevan).
(tarttuivatkohan kuvat kun ei näy esikatselussa...)

Poissa Iikka

• http://veistely.mbnet.fi/
Vs: Oikean amatöörin askartelua
« Vastaus #1 : 03-08-2011, 22:22:46 »
Sehän on hieno! Tuo kansi on fiksusti tehty kun on reunoista yli (itse tehnyt massiivipuisen kannen laatikkoon saman kokoiseksi, nyt kutistuttuaan se on 5mm kapeampi kuin laatikko). Miranolia olen itsekin käyttänyt paljon, sillä saa ihan hyvän ja kestävän pinnan ja mikä parasta, jostain syystä sitä löytyy aina purkillinen jostain kaapin perukoilta.

Poissa PuuApe

• Mä olen freelancer puuseppä :)
« Vastaus #2 : 03-08-2011, 22:50:22 »
Hyvältä tuo näyttää! Ja miranolia pintaan ja näyttää vanhakin nuoremmalta, vanha mainos :)
Mitä ei saa puusta tehtyä,on turhaa

Poissa msv

« Vastaus #3 : 04-08-2011, 08:58:02 »
Tää on just hieno! Pari monttua pinnassa eikä muutenkaan niin vimosenpäälle siloteltu pinta (tai sit kuva valehtelee) tekee tosta just mun mieleisen. Näyttää käyttöesineeltä eikä miltään koristeelta. Näyttää siltä että tää on tehty tarpeeseen eikä oo vaan haluttu keulia puusepäntaidoilla. Sitäpaitsi muotoilu on mun mielestä erittäin hyvin onnistunut.  O0

Poissa Kahimooni

« Vastaus #4 : 04-08-2011, 09:12:34 »
Hyvältä näyttää! Vielä kun löydät jostain semmosia saranoita ja heloja, jotka tekevät oikeutta rasialle. Nuo blingbling-kiiltävämessinkisaranat ovat mielestäni liian "valmiin" näköiset. Itsekin sivusilmällä katselen jos sattuisi matkalle jotain erilaisia minisaranoita.

-K
- Qui scribit, bis legit.

Poissa ilsaarin

• Valkeakoski
« Vastaus #5 : 04-08-2011, 12:12:14 »
Hyvältä tuo näyttää! Ja miranolia pintaan ja näyttää vanhakin nuoremmalta, vanha mainos :)

Se oli kyllä Pinotexia, mutta ei kai se nyt niin tarkkaa ole...

Poissa Joukke

« Vastaus #6 : 04-08-2011, 19:22:26 »
 Kiitän palautteesta, kiva että huomoitiin! Heloja en tuhon kummemmin metsästänyt, sitä laitoin mitä läheltä löytyi.
 Tällä palstalla on niin hienoja töitä näkyvillä että se on asettanut korkean kynnyksen niin minulle kuin varmasti monelle muullekin näyttää mitä on itse saanut aikaan, vaikka mieli tekisikin kuulla muiden arvioita ja parannus- / muutosvinkkejä tuleviin askartelutöihin. Siksi avasin uuden ketjun tuolla "amatööri" nimikkeellä, jospa se saisi muitakin vasta-alkajia rohkaistumaan.
 Laitanpa saman tien kuvan kukkapöydästä, oikein tilaustyö! Materiaali edelleen mäntyliimalevy ja pinnassa Helmiä. Tuota tehdessä tuumailin että on tämäkin, ensin joku sahailee ja höyläilee puusta säleitä ja liima ne yhteen, sitten tulee joku ja vetää ne uudelleen säleiksi.... Sen voin paljastaa lopputuloksesta että tuskin löytyy yhtään suoraa kulmaa, ei kahta saman levyistä rakoa eikä rakoa joka olisi molemmista päistä saman levyinen. Hyvin kuitenkin kelpasi käyttöön. Ei sitten kestä istuinpenkkinä, vain kukille tms.

Poissa panze

« Vastaus #7 : 04-08-2011, 19:55:41 »
Hienoa nähdä, että Kotiverstaalla on tällaista "juurilleenpalaamista".
Kyllähän tosta sellasen 3d jutskankin varmaan näppärä kaveri olis laittanut, mutta onneks olit asialinjalla.
Ja yleensäkkin kiva palata "aiheeseen".
En tarkoita tällä sitä etteikö high tech kiinnostaisi, mutta jotenkin myös tällaista kotoa löytyvää osaamista on hyvä
tuoda esiin.
Kaikillahan meillä ammatillista osaamista on eri aloilta. Mikä on tärkeää kun haetaan sitä oikeaa ratkaisua toteuttaa jokin asia.
 O0

Poissa Tsartze

« Vastaus #8 : 05-08-2011, 08:22:55 »
Loistavan ketjun olet avannut  O0 Minäki kehtaan näitä omia väkerryksiä esitellä. Remontin tekeminen alko kyllästyttää niin tuli tehtyä tollanen vilvottelupenkki/jemma arkku pukuhuoneeseen. Kantta en viittiny aukasta ku vaimo oli ehtinyt latoa sen jo täyteen eli tarpeeseen tuli. Maali oli jotain mitä nurkista löyty ja kanteen vedin pari kertaa pähkinän sävystä lakkaa ja pari kertaa matta lakkaa.

Poissa Marko.L

« Vastaus #9 : 05-08-2011, 19:49:11 »
Kehtaisinkohan minäkin sitten muutaman kätöstyksen laittaa esille..?

Tv-taso + hylly. Mäntyliimalevyä, päällä kiva-kalustelakka.

Polttopuuloota levarin viereen: Rempasta ylijääneitä paneelin pätkiä, vanhan vuodesohvan kehyspuita ja vanhan ruokapöydän kansi joka taltattu ronskilla otteella "lankkumaiseksi". Pintakäsittely sama kuin edellisessä.

Roskiskatos. Nurkkatolpat 4x4 parrua, "kattotuolit" ja välipuut kakkoskakkosta, 28x100 lautaa, palahuopaa ym. Väritetty talon ja muiden piharakennusten mukaiseksi Vinhalla ja valtilla. Kuvan oton jälkeen pytingin alle laitettu vielä betonilaatat ja tolppien alle palaset sokkelikaistaa.

Poissa jope

• Palvelemme vain jonotusnumerolla (jos silläkään)..
« Vastaus #10 : 07-08-2011, 19:23:08 »
Asiallisen näköisiä puhdetöitä ainakin mun silmään. O0 Palstan puritaanit tosin tällä hetkellä todennäköisesti suree miten suuri vääryys maailmaa kohtaan oli kun käytit tunnetun bulkkimaalitehtaan muovituotteita..... ;D
Naiset on monta hyvää viinamiestä pilannut...

Poissa Joukke

« Vastaus #11 : 08-08-2011, 09:33:06 »
 Hyvä että tuli helpotettua muidenkin ujojen tuloa esittäytymään. Tsartzen ja Marko.I:n askartelut ansaitsevat mielestäni sijan tällä palstalla. Käyttöön tehtyjä ja tarpeellisia kalusteita. Ei tarvitse mennä kauppaan ostoksille kun rohkeasti kokeilee mihin pystyy. Kotiverstas on kotiverstas eikä sitä varsinaista verstasta edes ole välttämättä olemassa, tehdään missä tilassa ja millä vehkeillä milloinkin.
 Marko oli käyttänyt jämäpuita ym. työssään, niitä minäkin olen koettanut hyödyntää:
 Pihalla pyöri muutama ylimääräinen "kovapuinen" käytävä- tai pihalaatta -mitä ne nyt on- , tein niistä pihalaatikon. Kasattu tuollaisilla kulmaraudoilla.
 Penkki pihalle, istuin yli jääneistä saunan laudelaudan pätkistä, jalat ja tuet tarpeettomana puretusta Lundian hyllyköstä.

Poissa Joukke

« Vastaus #12 : 08-08-2011, 09:35:50 »
 Niin se kulmarautakuva...

Poissa Marko.L

« Vastaus #13 : 14-08-2011, 10:41:50 »
Nämä on kyllä kaikki mielestäni kaikki varsin hienoja ja tarkoituksen mukaisia väkerryksiä. Tsartzen arkkua mun on melkein pakko apinoida. Pihasaunan "pukuhuoneeseen" olisi huutava tarve tuollaiselle yhdistetylle istuin/säilytys-ratkaisulle, koskapa tila on ahdas ja hieman hankalan mallinen (n. 1x2,5m).

Jäi muuten mainitsematta, että tuossa roskiskatoksessakin on käytetty vanhaa tavaraa "kattotuoleihin"

Ja mitä palstan puritaanien suremisiin tulee niin enemmän huolettaisi ne puusepiksikin itseään tituleeraavat kaverit, jotka tekee lohenpyrstöliitoksensa jigin ja sirkkelin kanssa, jyrsimet otetaan iltasella sänkyyn mukaan unikavereiksi ja ainoa höylä mitä on ikinä nähnyt on se verstaan nurkassa möllöttävä 5ke oikohöylä. No vitsi, vitsi.. :P

Mutta onko nyt tosiaan niin, että vaikka otsikko oikeuttaisi esittelemään vaikka kahta toisiinsa kiinni naulattua kakkosnelosta niin silti vain kolme kaveria uskalsi esitellä aikaansaannoksiaan? :)
« Viimeksi muokattu: 14-08-2011, 11:42:41 kirjoittanut Marko.L »

Poissa Pekka Huhta

• Ylläpito
« Vastaus #14 : 14-08-2011, 21:01:32 »
Mun mielestä tämä ketju on aivan erityisen tervetullut: minusta ihmiset aivan turhaan kainostelevat omien puutöidensä ja muiden rakennelmiensa esittelyä. Minusta on vähän aliarvioivaa puhua "täydellisistä amatööreistä": johan noista näkyy kaikista että työkalut pysyy hyvin käsissä, mittasuhteille on silmää ja muuten on saatu esineitä jotka täyttävät tarpeen ja sopivat silmään. Mutta jos pieni oman jäljen vähättely tässä ketjussa laskee kynnystä ottaa kamera käteen, niin mikäs siinä. Mitään erityisen amatöörimäistä noissa ei minusta ole.

Tuo Jopen kommentti palstan puritaaneista taisi olla piikki mun suuntaan, mä kun olen tyrkyttämässä perinnemaalia ja muuta vanhan kansan tavaraa joka paikkaan  ::) Tottahan yksi roskiskatos vedetään samoilla aineilla joilla talokin on tehty, siihen ei tartte tulla sen paremmin mun kuin Jopenkaan tulla irvistelemään viereen  ;)

Jatkakaa ihmeessä ketjua. Mulla on alusta asti ollut huoli siitä ettei palstan osallistumiskynnys kasvaisi liian korkeaksi. Kaikki konstit joilla kynnyksiä saadaan jynssättyä alemmaksi ovat hyvästä.

Pekka
Puutyöneuvoja ja propagandaa - http://www.sihistin.fi