Kirjoittaja Aihe: vannesaha delta  (Luettu 12852 kertaa)

Poissa sampukka

vannesaha delta
« : 28-01-2012, 11:20:36 »
Onkos tietoa semmoisesta vannesahasta kuin Delta 28 190.
Semmosta mulle tuossa tarjottiin.
Onko hyvä jn.
En löytänyt guuglestakaan kuvaa ja tietoja siitä.

T: Sami

Poissa Jesse1

Vs: vannesaha delta
« Vastaus #1 : 28-01-2012, 11:30:28 »
En tiedä mitä googlee oot käyttänyt, mutta minulla ensimmäinen kuva on kyseisestä koneesta.

Eihän tuo mihinkään isompaan ja paksumman tavaran sahailuun sovi, mutta kokoluokassaan tapaa Deltat olla
aina sieltä paremmasta päästä.

12" vanteilla kuten kuvastakin selviää, moottoritehosta en ihan varma ole, mutta korkeintaan heppanen luutavasti
1/2 tai 3/4hp.

Poissa liliana

• Valvoja
  • HOLLOLA
« Vastaus #2 : 28-01-2012, 11:49:00 »
Mulla on tuollainen käytössä, tosin hieman modattuna, kun "toimitus" oli hieman vajaa. Ostin sahan eläköityvältä konekauppiaalta, koneesta oli otettu varaosia, tai sitten vaan muuten kadonneet. Käyttökokemukseni ovat olleet hyvin positiivisia. eniten olen sahannut puukonkahva-aihioita kuivumaan ja viimeisen parin vuoden aikana selluvillalevyä taloremontissa.

Tuon verran löysin dataa omasta "konerekisteristäni":
U1 230 V 1~, S1 380 W, ? 1/min, teräleveys ¼”min, ½” max, teräpituus ?, kitasyvyys 12”, sahauskorkeus 6”. Pöydän kallistus: 3 deg vasemmalle/46 deg oi-kealle, paino ? kg

Koneen runko on rautavalua, ei notku ja muukin olemus on harrastajasahaksi vakuuttava. Koneessa on alkuperäisenä alumiininen pöytä, mulla on DELTAn kiinalaisen rinnakkaistuotteen FOXin valurautapöytä ja jonkun kiinan koneen korotusjalusta. Omatekoisia osia jonkun verran esim jalkapalkit RHS:stä, yläpään teräohjain osittain ja halkaisuohjain modattu kirpputorilöydöstä yms.

Alla olevassa kuvassa koko konepaketin silloinen toimitusvarustus.

Poissa Vieras

« Vastaus #3 : 28-01-2012, 13:13:03 »
Näkyi tuossa yhdessä ketjussa olevan linkki amerikan poikien verstaisiin. Siellä oli ainakin yhdessä aika suht pro verstaassa Deltan vannesaha, joten varmaan hyvä merkki kyseessä.

Poissa Jesse1

« Vastaus #4 : 28-01-2012, 13:20:31 »
Näkyi tuossa yhdessä ketjussa olevan linkki amerikan poikien verstaisiin. Siellä oli ainakin yhdessä aika suht pro verstaassa Deltan vannesaha, joten varmaan hyvä merkki kyseessä.

Deltahan on legendaarinen jenkkiläinen valmistaja, kyllä jokainen tietää varsinkin, jos ulkomaisia puutyölehtiä ja kirjoja on lukenut.

Suomessa varmaan tunnetuimpia on Deltan lehtisahat mitä jonkin verran on liikkeellä.
« Viimeksi muokattu: 09-12-2012, 16:06:39 kirjoittanut Jesse1 »

Poissa Haudanmaa

« Vastaus #5 : 28-01-2012, 14:07:09 »
Itsellä on ollut tuollainen pieni Delta 10-15 v.
Pikkuhommiin ihan hyvä, mutta toki painii eri sarjassa kuin isot vannesahat. Ostaessani rautakaupassa oli vieressä kiinankopio samasta sahasta, vähän halvemmalla tietty !
« Viimeksi muokattu: 28-01-2012, 14:23:28 kirjoittanut Haudanmaa »
Valtion leipä on pätkä ja kapea.

Poissa karek

« Vastaus #6 : 28-01-2012, 14:17:29 »
Moi,

Useat Deltan tuotteet valmistetaan tänäpäivänä Aasiassa. Itellä säteissaha ja Lehtisaha, jotka ostin noin 15-20 vuotta sitten. Molemmat valmistettu Taiwanissa. Laatu vaikuttaa kohtalaisen asialliselta, koska molemmat tänäkin päivänä satunnaisessa käytössä. Lisäksi varaosia saa, jos vain raskii ostaa.
T: Kare K

Poissa Woima

« Vastaus #7 : 28-01-2012, 15:19:36 »

En löytänyt guuglestakaan kuvaa ja tietoja siitä.

Guukkeli osaa myös tehdä loistavia käännöksiä Lontoon kielestä ;D
http://www.bt3central.com/showthread.php?t=38043

Pöh, enpä sitten osaa linkittää sitä käännettyä versiota :(
« Viimeksi muokattu: 28-01-2012, 15:29:16 kirjoittanut Woima »
"Jotka osaa, ne tekee mitä vaan. Jotka ei ne ryhtyy opettamaan..." J.L.

Poissa panze

« Vastaus #8 : 28-01-2012, 17:22:50 »
Mulla on ollut muutaman vuoden käytössä tollanen. Noita on varmaan samannäkoisenä erikokoja.
Toi mun on ainakin ihan "pöytämalli".  Terän mitta 1425.
Hienosti on satunnaiselle askartelijalle riittänyt, mutta ainahan sitä haluais, että olis isompi. ;D

Poissa sampukka

« Vastaus #9 : 28-01-2012, 18:26:51 »
Jotai ihme guuglee vissiinki :idiot2:

Ihan kai sitten soiva peli.

250 ekee pyytää rahaa tommosesta.
Tuskin tuohon rahaan nyt parempaakaan saapi.
Mistäs tohon lie saisi sitte osia ja teriä?

Poissa liliana

• Valvoja
  • HOLLOLA
« Vastaus #10 : 28-01-2012, 21:23:34 »
Deltan maahantuoja on Fagimek ky (noinkohan se kirjoitettiin), sieltä varaosat. Varaudu maksamaan.

Teriä saa kaikista teräliikkeistä määrämittään tehtynä, eikä maksa paljoa.

Poissa Vannesahuri 70cm

« Vastaus #11 : 28-01-2012, 21:35:45 »
Oikein monesti kun yrittää, niin onnistuu lopulta

Poissa Jesse1

« Vastaus #12 : 28-01-2012, 23:56:19 »
Jotai ihme guuglee vissiinki :idiot2:

Ihan kai sitten soiva peli.

250 ekee pyytää rahaa tommosesta.
Tuskin tuohon rahaan nyt parempaakaan saapi.
Mistäs tohon lie saisi sitte osia ja teriä?

Ulkomailta taitasin katella varaosia, jos isommin tarvetta ilmenee. Aivan kohtuullinen hinta, jos laite on täysin kunnossa, halvemmalla et
vastaavaa merkkikonetta varmaankaan Suomesta löydä. Incan vastaavanlaisen myin muutama vuosi sitten 200euroon.

Poissa Pasi Himanen

• Espoo
« Vastaus #13 : 30-01-2012, 10:39:20 »
Eipä tuo Fagimex enää Deltaa Suomeen, eikä kukaan muukaan, eikä edes Eurooppaan. Itseltäni meni muutama viikko sitten Deltan nauhahiomakoneen hihnapyörä ja vetohihna hajalle. En löytänyt netin kautta mistään eurooppalaisesta kaupasta varaosia. Fagimexilla on vielä jotain satunnaisia osia mutta ei ollut näitä, eikä uusia saa. Sitten sähköpostia tehtaalle, vastaus kesti 2 vkoa: eivät toimita Eurooppaan. Jenkkiläisistä nettikaupoista löytyy mutta vain harvat toimittaa Eurooppaan. Ja ne jotka toimittaa, perii kuljetuskustannuksia helposti 50-100 dollaria.

Tämä siis omakohtaisena kokemuksena ja muutaman tunnin etsintätyön tuloksena. En sitten tiedä miten muiden merkkien osat sopisivat, näitä Deltan näköisiä koneitahan on monilla eri tuotemerkeillä.
Aiempi käyttäjänimi lobster

Poissa guubel

« Vastaus #14 : 30-01-2012, 18:11:58 »
Kyllähän se saattaa varaosien ja muun saanti jenkeistä tai muualta kaukomailta olla joskus aika kimuranttia, jollei siellä ole ketään tuttua. Yksi vaihtoehto on käyttää ns rahdituspalveluita, joidenka jenkkiläiseen osoitteeseen voit itse tilata tavarat ja he sitten hoitavat ne suomeen.

Tälläiseen firmaan joskus törmäsin netin hämärissä, ja ei, en ole itse käyttänyt heidän palveluitaan, enkä tiedä sen enempää koko firmasta:
 http://www.finn-us.com/ 
mutta ainakin rahtihinnat näyttäisi olevan ihan edukkaita.