Kirjoittaja Aihe: KVF.n niksinurkka  (Luettu 34911 kertaa)

Poissa samu

Vs: KVF.n niksinurkka
« Vastaus #15 : 16-12-2013, 02:24:25 »
Moi,

Siis, mitä väliä vaikka sotkeekin aineita, mitä vaikuttaa? 

Et selvästikään ole ollut tarpeeksi pitkään suttaamassa 2K-kamoja niin että olisit pilannut sen lopun erän mitä ei hommaan tarvittu.

Se on kuule ihan mahdollista ja monellakin tavalla että huomaamatta, vaikka hartsipurkin korkkia sulkiessasi hierot hanskoihisi jäänyttä kovetetta hartsin joukkoon. Sitä ei sitten tosiaan vaan usko ennen kuin sen itse kokee.

Vaihda kerttishanskat iskemättömin joka eri aineen kanssa. Tämä on kuule hyvä neuvo. 

Ja sitä, että liuotinkama menee yleensäkin hanskojen läpi vai että silloin kun käyttää kahdesti?

Ja mikä se sun liuotin sitten on?

Se on hassua edelleen mitä kaikkea ne "ekologisuudestaan" huolimatta laittaa aineisiin tehostamaan vaikutusta.

Kun sen kerran on niin, että pelkällä vedellä saa vaan kuraa aikaseksi. Kaikki alan kaverit tietävät sen.

Käytä kerttishanskoja kun lutraat. Ja vaihda niitä. Usein. Tämä on aikuisten oikeasti hyvä neuvo.

terv,

Samu
...killi nyt jo hakki on... (28 merkkiä jäljellä)...

Poissa Pekka Huhta

• Ylläpito
« Vastaus #16 : 16-12-2013, 09:46:27 »
Mä tuohon omaan viestiini laitoin jo varauman että missä oloissa kertishanskoja mielestäni voisi käyttää useammin kuin kerran.

Tietty pitää pitää huoli että ei kikkaile noiden hanskojen kanssa jos käsittelee jotain semmoisia aineita joita ei oikeasti saa saada iholleen. Konsti on kuitenkin kätevä jos kyse on ennemminkin käsien puhtaanapidosta kuin suojautumisesta joltain oikeasti vaaralliselta aineelta.

Totta kai labraolosuhteissa niitä hanskoja pitää vaihtaa melkein joka kosketuksen jälkeen, mutta jos käyttää kertishanskoja vaikkapa niin että johonkin pienesineeseen pyyhkäisee tullolla pikkuisen sellakkaa vartin välein kymmeniä kertoja peräjälkeen, niin en sen takia ota kokonaan uusia hanskoja joka kerralle. Sellakka on kuitenkin käsissä ikävä aine: vaikka se onkin jokseenkin myrkytöntä, niin ainakin mulla kynsien viereen tulee pirun kipeitä kynsipiikkejä jos sitä paljain käsin laittelee pintaan.

Samaa käytän ruosteisia esineitä putsatessa, kun aina välillä jättää osan lamppuöljyyn likoamaan ja pehmiämään ja jatkaa ruosteen raappaamista hetken päästä.

Toki jos tehdään työtätyötä laboratoriossa, niin säännöt on aivan toiset sekä turvallisuuden että tulosten kannalta. Silloin myös joku muu maksaa vaikka pari pakettia hanskoja päivässä...

Pekka
Puutyöneuvoja ja propagandaa - http://www.sihistin.fi

Poissa Kumpumäen seppä

« Vastaus #17 : 16-12-2013, 10:42:08 »
Yksi vinkki noihin kertakäyttökäsineisiin liittyen. Yleensä ennen rautapalkkien maalaamista, pyyhin ne puhtaaksi tinnerillä. Nitriilihanskat on hommaan suht tyvät, mutta joku kerta kun ei niitä sattunut olemaan, laitoin käteen ensin kertakäyttöhanskat, ja sitten normaalit työhanskat päälle. Kertakäyttöhanskat suojaa ihoa tinneriltä, ja työhanskat taas muuten heikkoja kertakäyttöhanskoja. Pelkillä kertakäyttöhanskoilla kun ei paljon painavia teräspalkkeja käsitellä.

Poissa EKa

« Vastaus #18 : 16-12-2013, 20:32:56 »
Moi,
Siis, mitä väliä vaikka sotkeekin aineita, mitä vaikuttaa? 
Et selvästikään ole ollut tarpeeksi pitkään suttaamassa 2K-kamoja niin että olisit pilannut sen lopun erän mitä ei hommaan tarvittu.
Se on kuule ihan mahdollista ja monellakin tavalla että huomaamatta, vaikka hartsipurkin korkkia sulkiessasi hierot hanskoihisi jäänyttä kovetetta hartsin joukkoon. Sitä ei sitten tosiaan vaan usko ennen kuin sen itse kokee.
Vaihda kerttishanskat iskemättömin joka eri aineen kanssa. Tämä on kuule hyvä neuvo. 
Ja sitä, että liuotinkama menee yleensäkin hanskojen läpi vai että silloin kun käyttää kahdesti?
Ja mikä se sun liuotin sitten on?
Se on hassua edelleen mitä kaikkea ne "ekologisuudestaan" huolimatta laittaa aineisiin tehostamaan vaikutusta.
Kun sen kerran on niin, että pelkällä vedellä saa vaan kuraa aikaseksi. Kaikki alan kaverit tietävät sen.
Käytä kerttishanskoja kun lutraat. Ja vaihda niitä. Usein. Tämä on aikuisten oikeasti hyvä neuvo.
terv, Samu

Juu, ymmärrän. Halusin rautalankaversion ja sain. Kiitos.

Liuottimiani ovat ne, joita on maaleissa ja tärpätti, joskus tinneri.
Enimmäkseen lutraan vain maalien kanssa ja pensselin puhdistuksessa tarvittavien aineiden kanssa.

En yleensä käytä 2-k aineita, mutta muistan neuvosi mikäli lutraan niiden kanssa.

Käytän edelleen näitä tullimiehen asiakaspalvelukäsineitä muuhun tarkoitukseen ja toisinaan kahdesti Pekan kuvaamalla mallilla maalaushommissa ihan tavallisilla 1-k maaleilla. Ihan vaan nuukuuttani  :idiot2: ja maapallon pelastamiseksi  O0

EKa

Poissa Riiviö

« Vastaus #19 : 16-12-2013, 23:27:21 »
Mä tuohon omaan viestiini laitoin jo varauman että missä oloissa kertishanskoja mielestäni voisi käyttää useammin kuin kerran.
...
Samaa käytän ruosteisia esineitä putsatessa, kun aina välillä jättää osan lamppuöljyyn likoamaan ja pehmiämään ja jatkaa ruosteen raappaamista hetken päästä.

Pekka

Myös hammasharja on kätevä lamppuöljyn levitysväline. Koska sain yllättävän paljon ruostetta irti lamppuöljyllä, laitoin kapeaan oliivipurkkiin lamppuöljyä, jossa huuhtelen harjan välillä. Paskat sakkaantuu pohjaan ja lähes puhdasta öljyä lähes puhtaassa hammasharjassa on kivempi hölvätä kuin hammastahnan kaltaista mömmöä.
Ihmisten tekemiä, miksen siis minäkin osaa...

Poissa Stefan

• Riihimäki
« Vastaus #20 : 01-01-2014, 19:57:11 »
Lainaus käyttäjälta: rimppis
Käytän naisten nailonsukkia...  :smitten:

Käytän naisten sukkahousuja, käytettyjä.  :happy:
Luonani vieraillut kaun tuntemani Lady mainaili huomattuaan sukkahousujensa revenneen käyttökelvottomiksi.
Pyysin saada tuon vaatekappaleen omaan käyttööni.
Katseltuaan minua vähän aikaa tutkivasti silmäkulmastaan, kysyi mihin tarkoitukseen mahtaisin niitä käyttää.
PC-kotelon jäähdytysilman pölysuodattimiksi.
Hieman epäröiden riisui sukkahousunsa ja kävi kylpyhuoneessa pesaisemassa ne, ennenkuin ojensi ne minulle vaikka vakuuttelin ettei se ole tulevan käytön kannalta tarpeen.
Hyvin ovat toimineet jo kahdessa masiinassa.  O0

Poissa hanski

« Vastaus #21 : 01-01-2014, 22:58:55 »
Samainen vaatekappale käy maalin suodattimesta. Tuollainen kämmentä suurempi pala sukasta laitetaan ruiskun maalisäiliön päälle ja painetaan vähän kuopalle, säiliön suusta sen sukan päältä pidetään kiinni ettei sukka valu säiliöön, kaadetaan maali sukan läpi ja kierretään kansi paikalleen, jos on kierteet. Suodatin on nyt siellä valmiina kun maalia pitää lisätä, kestää koko maalauksen ajan jonka jälkeen voi heittää pois.
- hanski

Poissa Lasse.S

• Nousiainen
« Vastaus #22 : 16-01-2014, 22:39:09 »
Väli ja ulkoovien maalaamisessa olen porannut kaksi 5mm reikää ylä ja alapäähän,niihin lyönyt 150mm naulat joiden varaan ovi laitetaan kahden pukin päälle maalattavaksi.Toisen puolen maalattua kaverin kanssa ristiote nauloista ja oven kääntö, näin saa vaakatasossa molemmat puolet samallakerralla tehdyiksi. Tätä tekniikkkaa voi moneen muuhunkin aihioon käyttää joissa päät eivät näy esim. porrasaskelmat.  O0

Poissa rimppis

• Valvoja
« Vastaus #23 : 31-01-2015, 22:14:47 »
Putsasin tänään Moccamasterin kalkinpoistoliemellä ja kun keitin oli valuttanut kertaalleen mustaksi muuttuneen veden pannuun, en heittänyt sitä pois vaan kaadoin sen vanhaan terästermariin, jota ei ole ikinä pesty muuta kuin tiskaamalla. Sisus oli musta kuin padanpohja ja nyt termari on kuin pakasta vedetty, kiiltäen sisältä kuin uutenakin. Vajaa puolituntia annoin liemen seistä termarissa ja sitten vielä harjalla harjasin puhtaaksi.

Kim

Poissa mattik

• "luojani, minähän olen vesiselvä, mutta missä"
« Vastaus #24 : 31-01-2015, 22:19:04 »
termarin puhdistukseen on konetiskiaine (semmonen irto muru) todella hyvää. kuumavesi ja murut pulloon illalla, hyssytetään ja aamulla vain huuhdellaan
matti
deng xiaoping: on sama onko kissa valkoinen vai musta, kunhan pyydystää hiiriä.

Poissa Janne Kärkkäinen

• Ylöjärvi
« Vastaus #25 : 01-02-2015, 15:48:28 »
Älä pidä kännykkää rintataskussa, mä pidin tänään alkaessani maalaamaan, kumarruin kohti maalipurkkia ja pulps, puhelin maalipöntössä. Että silleen...

Itse olen plumpsauttanu puhelimeni vessanpönttöön rintataskusta. Onneksi olin ehtinyt kuitenkin pöntön huudella ennen tätä tahatonta insidenttiä.
Aiempi nimimerkki Janne-K

Poissa Teo Pelho

• Kerava
« Vastaus #26 : 01-02-2015, 16:01:26 »
Mulla on puhelimessa tämmöinen pehmeäpintainen kumikotelo:
http://www.teknikmagasinet.fi/tarvikkeet/puhelintarvikkeet/samsung/galaxyxcover-2/skal/izound-hardcase-samsung-galaxy-xcover-2-black
Se on pinnaltaan hieman tahmea,joten puhelin ei putoa taskusta kun kumartelee.
Aiempi nimimerkki Viilari

Poissa Bonzer

« Vastaus #27 : 01-02-2015, 16:12:36 »
Onko täällä kaikilla jotain kaulus, tai flanellipaitoja yms. maalatessa? :o  Itselläni puhelin aina rintataskussa ja tasku kiinni, ei tipu. Takit on perus työtakkeja.

Poissa Kumpumäen seppä

« Vastaus #28 : 01-02-2015, 17:32:59 »
Putsasin tänään Moccamasterin kalkinpoistoliemellä ja kun keitin oli valuttanut kertaalleen mustaksi muuttuneen veden pannuun, en heittänyt sitä pois vaan kaadoin sen vanhaan terästermariin, jota ei ole ikinä pesty muuta kuin tiskaamalla. Sisus oli musta kuin padanpohja ja nyt termari on kuin pakasta vedetty, kiiltäen sisältä kuin uutenakin. Vajaa puolituntia annoin liemen seistä termarissa ja sitten vielä harjalla harjasin puhtaaksi.

Kim

Sooda on tehokas termarin puhdistusaine. teelusikallinen tai pari tyhjään termariin. Sitten perään niin kuumaa vettä kuin raanasta tulee. Antaa seistä 15 min. Maataa liemet pois ja huuhtelee termarin. Kun sen tekee silloin tällöin, ei tarvitse edes harjalla koskea ja termari on uudenveroinen.

Poissa rimppis

• Valvoja
« Vastaus #29 : 03-02-2015, 14:28:36 »
Huomasin tällaisen hyvän idean myynti puolella.

http://www.kotiverstas.com/keskustelu/index.php?topic=16634.0;topicseen

Itse kun käytän jätesäkkejä puruimurissa, on aina pieni jännitysmomentti ohi kulkiessa, että puhkaisee säkin. Olen pitänyt kahta sä'kkiä päällekkäin mutta tuo muovitynnyrihän on loistoidea. Pitänee toteuttaa myös omaan puruimuriin tuo.

Kim