Kirjoittaja Aihe: Suutarinkone  (Luettu 5567 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

Vs: Suutarinkone
« Vastaus #15 : 08-04-2018, 07:06:18 »
Jos maalipinta näyttää ehjältä, niin kiillotushan siihen riittää. Omaa konetta olen vähitellen kiillottanut pol-metallinkiillotus aineella. Oletko katsonut vuosimallin netistä sarjanumeron perusteella?

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #16 : 08-04-2018, 09:23:06 »
Omassani selvisin pelkällä jalustan maalamisella, kun se oli jonkin verran kerännyt pintaruostetta. Spraylla maalasin kiiltävän mustaksi. Koneen putsasin alkoholilla, ja käypänen tuli. Käsipyörän uloinman kehän maalasin myös. Tekstit ja koristekuviot on kuluneet, mutta ei käyttöä haittaa. Eli käyttökunnostus,ei entisöiti.

Jos päädyt koneen maalaamaan, niin tuosta uudet koristekuviot.
https://www.ebay.com/itm/Singer-Model-29-Class-Sewing-Machine-Restoration-Decals-2-Color-FULL-SET-40860-/382426443287?hash=item590a646e17

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #17 : 08-04-2018, 20:41:00 »
Jos maalipinta näyttää ehjältä, niin kiillotushan siihen riittää. Omaa konetta olen vähitellen kiillottanut pol-metallinkiillotus aineella. Oletko katsonut vuosimallin netistä sarjanumeron perusteella?
Kyllähän se maalipinta kulunut on. Katsoin vuosimallin, kun vinkkasit. Virkeä vanhus on vuosimallia 1925.
Muhoksella on muutkin kummat, sammakotki sarvipäiset

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #18 : 08-04-2018, 20:55:35 »
Kyllähän se maalipinta kulunut on. Katsoin vuosimallin, kun vinkkasit. Virkeä vanhus on vuosimallia 1925.
On ne kestäviks tehty. Ei muuta ku kiillotus öljyäminen ja ajoon. Tuo mun  kone näyttää todella nuhjuiselta, mutta kiillottamalla löytyy hyvä maalipinta. Jalusta on sitten luku erikseen ja se mun pitää maalata.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #19 : 08-04-2018, 21:01:14 »
Omassani selvisin pelkällä jalustan maalamisella, kun se oli jonkin verran kerännyt pintaruostetta. Spraylla maalasin kiiltävän mustaksi. Koneen putsasin alkoholilla, ja käypänen tuli. Käsipyörän uloinman kehän maalasin myös. Tekstit ja koristekuviot on kuluneet, mutta ei käyttöä haittaa. Eli käyttökunnostus,ei entisöiti.

Jos päädyt koneen maalaamaan, niin tuosta uudet koristekuviot.
https://www.ebay.com/itm/Singer-Model-29-Class-Sewing-Machine-Restoration-Decals-2-Color-FULL-SET-40860-/382426443287?hash=item590a646e17
Taidan minäkin tyyytyä sinun mainitsemaan käyttökunnostukseen, kun tahtoo nuita "projekteja" olla omiksi tarpeiksi. Mietin juuri samanlaista kunnostusta kuin sinäkin.  Hyvä linkki koristekuviohin, jos joskus innostuu perusteelliseen entisöintiin.
Muhoksella on muutkin kummat, sammakotki sarvipäiset

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #20 : 08-04-2018, 22:40:55 »
Tässä varaosia jos tarvis, englannista löytyy lisää:
https://www.aliexpress.com/w/wholesale-singer-29k.html

Puolien ja sukkulan kanssa kannattaa katsoa, osa sopii vain kiinan omiin suutarinkoneisiin. Alakerran sukkulanpyöritys on saatavilla vain malleihin alkaen 29K58-uusiin. Vanhemmissa on erilainen rakenne (kolme ratasta)