Kirjoittaja Aihe: Siimaleikkurit  (Luettu 1070 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

Siimaleikkurit
« : 11-06-2018, 17:48:31 »
Mienkä ton siiman tilalla toimis 200 - 250 mm pitkä ohut vaijeri. Tekis solmun sinne siimakelan sisään ettei "karkaa". Ku toi siima on hupaa kuluun vahvemmas ruohos. Kestäskö paremmin ja mitä "vaaroja" siinä vois olla? Siis tämmösiin trimmereihin mihkä ei oo noita muita teriä.

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
Vs: Siimaleikkurit
« Vastaus #1 : 11-06-2018, 18:34:11 »
Sama ajatus kävi mielessä kun trimmerin mukana tullut siima hävisi ihan silmissä, kevyessäkin ruohossa. Sitten kyllä tuli mieleen, miten mukavia ne vaijerin pätkät saattaa olla saappaissa tai nurmikolla paljain jaloin kävellessä. Lienee viisainta etsiä jotain hyvälaatuista siimaa. Eiköhän sitäkin ole olemassa.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #2 : 11-06-2018, 18:45:41 »
Moikka vaan! Mä olen käyttänyt Stihlin paksumpaa siimaa ja olen ihmetellyt miten voi siima kulua vähän. Vuosia sitten kokeilin muovitettua teräsvaijeria ja se kyllä kului yllätyksekseni ihan silmissä, vähintään tuplasti meni. Stihlillä on ajettu jo vuosia ja usein kokolailla paksuakin pöheikköä. Halpaa ja kestävää ei taida löytyäkään.

Jokke

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #3 : 11-06-2018, 20:23:18 »
Minulla osoittautunut parhaaksi Motonetistä ostettu Oregon-siima.
On kahdesta siimasta kierretty ja sulatettu yhteen. Puree heinään kunnolla kiinni. Tarvitsee vähän kierroksia, mutta kyllä sitten leikkaakin.
Kesto todella hyvä.
S

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #4 : 11-06-2018, 21:06:19 »
Vaijerista lentää pieniä säikeenpätkiä ympäriinsä. Paljain säärin leikatessa voi tuntua vinkeälä kun iskevät ihoon.
Aiempi nimimerkki Jagr

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #5 : 13-06-2018, 01:07:21 »
Mä käytän kanssa Oregon duoline siimaa. Hyvin on kestänyt vaikka pikku puuntaimiakin seassa menee.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4011790/Oregon-Duoline-Plus-siima

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #6 : 13-06-2018, 06:36:53 »
Oregonin tekemää siimaa ostin myös itse rullan kun oli kaverin Tilhin leikkuri lainassa. Ei ollut tuollaista tuplattua vaan ihan tavallista,mutta tuntui kestävän huomattavasti paremmin kuin se Tilhin orkkis. Kysästääs tähän samaan onko kenelläkään kokemuksia Makitan akkukäyttöisestä trimmeristä? Semmoinen tässä vähän poltellut puskien ja seinustojen pielien siistimiseen.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #7 : 13-06-2018, 08:41:45 »
Ostin Makitan akkutrimmerin viime kesänä. Pikku siistimiseen ok, mutta pidemmän päälle alkaa kaipaamaan valjaita. Sikäli mukava, että on hiljainen ja käyntivarma (kun vaan on akussa virtaa). Mutta ergonomia ei  houkuttele urakointiin.

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #8 : 13-06-2018, 10:56:33 »
Samat kokemukset kuin Selectalla. Nurmialueella puunympärykset ja jotkut kivetyksen reunat sille tekee, mutta ergonomia on kieltämättä jotenkin kummallinen. Pitäis jaksaa yhdistellä raivaussahavainaan valjaat ja toi Makita josko tulis mukavuutta lisää. Kai siinä joku olkaremmi tuli mukanakin? Talokaupat on tehty ja vasta juhannuksen jälkeen pääsee pois vuokrapoksista oman pihan kimppuun niin ei ole iha tarkkoja muistikuvia.

Paikalla (Piilotettu)

« Vastaus #9 : 13-06-2018, 11:24:29 »
Olkaremmin kanssa Makitan akkutrimmeriä käytän, yhdellä kädellä ohjattavissa. Aika lyhyitä jaksoja tuollaisella tekee niin huono ergonomia ei kovin paljon vaivaa. Muistaakseni siinä on pituudessa joku säädettävyyskin, saa hiukan paremmin soviteltua pituuteen.

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #10 : 13-06-2018, 14:06:15 »
Makitalla on nykyään aika monta erilaista akkutrimmeriä. Mistähän mallista tässä puhutaan? Siellä on sellaisia yhden käden malleja ja myös kahden käden malleja tarjolla. Eikö niissä tule minkäänlaista ripustusvarustusta mukana?  Ihan vaan siksi kyselen, kun olen ollut aikeissa moisen ostaa. Aina ei viitsisi muurinvierustoja varten käydä hakemassa raivaussahaa.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #11 : 13-06-2018, 17:20:39 »
Mulla on joku sellanen olkaremmillinen kahden käen versio. Kieltämättä ei sillä urakkahommiin viitsi ryhtyä, mutta aivan pätevä väline ollut seinän vierustojen ja kiveysten ympäristöjen putsailuun. Puree ihan kohtuudella voikukkiin ym paksumpiin rikkaruohoihin. Toki herkästi alkaa menemään siimaa paksummassa.

Paikalla (Piilotettu)

« Vastaus #12 : 13-06-2018, 17:21:00 »
DUR181 on mulla, taitaa olla halvin laite

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #13 : 13-06-2018, 19:20:09 »
^
Tuo se munkin Makita taitaa olla.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #14 : 13-06-2018, 20:21:42 »
Juu,kevyeen sieltä täältä siistimiseen olisi tulossa. Tarve on vaan niin vähäistä ja lyhytaikaista ettei jaksaisi taistella kiinalaisten polttomoottorien kanssa.