Kirjoittaja Aihe: Jätekatos  (Luettu 23253 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

Jätekatos
« : 19-08-2013, 15:40:10 »
Olisiko kellään piirustuksia jätekatoksen tekoon . Pitää mahtua kaksi 240 astiaa
Etukäteen kiittäen Fage

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
Vs: Jätekatos
« Vastaus #1 : 19-08-2013, 15:54:08 »
Naapuri nakertaa omaansa tätä katsellen http://www.puuinfo.fi/sites/default/files/jatekatos.pdf
++MStr                      Aiempi käyttäjänimi strand

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #2 : 19-08-2013, 15:59:03 »
Ei ole piirustusta, mutta minä tein tällaisen.

Poissa (Piilotettu)

• http://veistely.mbnet.fi/
« Vastaus #3 : 19-08-2013, 16:33:24 »
Sehän on hieno. Olen alkanut miettimään voisiko tuollaisesta Sulosta tehdä samanlaisen kompostorin kuin siinä vieressä? Sulo maksaa parikymppiä ja kompostori 500€ ja samanlaista muovia molemmat.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #4 : 20-08-2013, 11:37:02 »
Minä väsäsin jokin aika sitten tällaisen: roskiskatos

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #5 : 20-08-2013, 20:21:27 »
Minä olen miettinyt miksi laittaa satasia kiinni johonkin katokseen että muovisilla roskapöntöillä olisi kiva olla. Vaikka kuinka olen pohtinut niin olen aina löytänyt noillekin rahoille muuta käyttöä. Vaatiiko jossain uudemmilla asuinalueilla kunta rakentamaan jätekatoksen?

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #6 : 20-08-2013, 20:40:55 »
Meillä asemakaavassa on piirretty autotallin yhteyteen roskakatos ja sellainen siis siihen kylkeen rakennettiin, ihan määräysten mukaan. Nyt sitten tuli palolaitokselta omavalvontaohje, joka pitäisi täytettynä palauttaa ja ellei palauta, niin palotarkastaja tulee itse tekemään tarkastuksen. Nyt näissä palosuojeluohjeissa määrätään, että roska-astioita ei saa säilyttää neljää metriä lähempänä rakennuksen räystäslinjaa. Ajatteli pyytää palotarkastajan ihan käymään ja kertomaan, että mihin jäteastia tulee sijoittaa, kun siitä roskatoksen räystään reunalta on tielinjaan se neljä metriä matkaa. Eli parkkeeraanko roska-astian tielle, jotta palosuojeluohjeet tulee täytettyä >:D
Aiempi nimimerkki Janne-K

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #7 : 20-08-2013, 22:01:13 »
Ai semmonen sääntö on oikeasti olemassa...
Joskus uutisissa oli siitä ja silloin oli matkasta ehdotettu 10m rakennuksen seinästä.
Ja siinäkin oli perusteena että joku voi sytyttää roskiksen palamaan.
Mennään vähän kyllä mielestäni väärään suuntaan näissä pykälissä..

Meilläkin joka rakennukseen omiin sekä naapurin on matkaa alle 10m ja tie on siinä 4m päästä talossa.
:-\

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
  • (Piilotettu)
« Vastaus #8 : 20-08-2013, 23:02:17 »
Meidän kunnassa vaaditaan 8 m asuinrakennuksista palovaaran ja hajuhaitan vuoksi.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #9 : 20-08-2013, 23:36:35 »
Jos en väärin muista, niin ilman naapurin suostumusta roskista ei saa laittaa 4m sisään rajasta. Tämä siis rakennus määräyksissä, tai sitten se oli Oulun käytäntö.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #10 : 21-08-2013, 06:18:59 »
Kunnan / kaupungin rakennusjärjestys usein noihin suojaetäisyyksiin ottaa kantaa. Osastoivalla rakenteella voi yleensä metrimääristä poiketa.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #11 : 21-08-2013, 11:29:12 »
Minä olen miettinyt miksi laittaa satasia kiinni johonkin katokseen että muovisilla roskapöntöillä olisi kiva olla. Vaikka kuinka olen pohtinut niin olen aina löytänyt noillekin rahoille muuta käyttöä. Vaatiiko jossain uudemmilla asuinalueilla kunta rakentamaan jätekatoksen?

Ei se muovipöntto nyt niin miellyttävän näköinen ole siinä ensimmäisenä kun pihaan kurvaa. Taas kerran niitä makuasioita...

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #12 : 21-08-2013, 13:36:08 »

Ei se muovipöntto nyt niin miellyttävän näköinen ole siinä ensimmäisenä kun pihaan kurvaa. Taas kerran niitä makuasioita...

Oulussa meidän asuinalueella erilliset roskakatokset on kielletty. Silti melkein jokainen on rakentanut lopputarkastuksen jälkeen...  ::)
Meillä tosin ei ole, kun pönttö muuten sopivasti katveessa..

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #13 : 21-08-2013, 14:04:05 »
Eihän se maailman kaunein esine ole mutta pohdinkin että onko kyseessä vain esteettinen juttu vai kunnan määräys tai jopa jokin käytännöllisyys seikka jota en ole vielä keksinyt. Vailla kuinka kevyesti kävis tuollaista rakentamaan niin kustannukset nousee satasiin.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #14 : 21-08-2013, 15:08:57 »

Useimmat jätekatokset ovat edestä auki ja näyttävät vähän siltä, että roska-astioille on rakennettu esittelyareena, jossa
ne ovat paremmin esillä. Vaikka katos löytyy, niin ei ne astiat yleensä ole siellä piilossa, kun pihalle tulee.