Kirjoittaja Aihe: Arsalin Jeti-500 epoksihartsi  (Luettu 15667 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

Arsalin Jeti-500 epoksihartsi
« : 11-04-2015, 21:21:33 »
Tuosta epoxihartsista heräsi kiinnostus ja hintakin näyttäisi olevan 15lit. ( 10+5lit) määrällä ihan kohtuullinen.

http://www.arsalin.fi/kauppa/product_details.php?p=6

Löytyykö tietoa minkälaisessa kannussa tuo 10+5lit. myydään. Onko niissä sellainen annostelija pumppu valmiina mukana, tai jos ei ole, niin mitenkä olisi järkevintä tehdä pieniä eriä epoxia.

Käyttöhän on pieniä annoksia pieniin töihin satunaisesti.

Kim
« Viimeksi muokattu: 11-04-2015, 22:57:37 kirjoittanut (Piilotettu) »

Poissa (Piilotettu)

• Aholan tila
Vs: Arsalin Jeti-500 epoxihartsi
« Vastaus #1 : 11-04-2015, 22:18:24 »
Se on 10+5 kg korkillisessa peltikekussa, ei tule mitään annostelupumppua völissä.
Vaakalla noita määriä olen tavannut arpoa.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #2 : 11-04-2015, 22:33:30 »
Se on 10+5 kg korkillisessa peltikekussa, ei tule mitään annostelupumppua völissä.
Vaakalla noita määriä olen tavannut arpoa.

No niin, eli pitää keräillä kertakäyttöpurkkeja sekoittamiseen ja anastaa keittiöstä digivaaka verstaalle. Onko tuossa verkkokaupan sivulla virhe kun se on merkattu litratavarana, eikä kuten normaalisti kilotavarana?

Kim

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #3 : 11-04-2015, 22:44:00 »
Tuo tavara mitataan ymmärtääkseni tilavuuden mukaan, tai sitten olen mokeltanut sekoitussuhteet ;D
Ihan tuollaisilla kertakäyttöruutilla olen mittaillut, 20ml ruiskulla tekee jo desinkin satsin suht kivuttomasti.

Poissa (Piilotettu)

Vs: Arsalin Jeti-500 epoksihartsi
« Vastaus #4 : 12-04-2015, 18:44:28 »
Jetiin on olemassa tilavuuteen ja painoon perustuva seikoitussuhde ja sen saat kunhan muistat kysyä.
Olen käyttänyt Jetiä lähinnä laminointiin, liimauksesta ei kovin kummosia kokemuksia.
Purkkeja on monenlaisia, riippuen siitä mitä on ollut kulloinkin käytössä ja minkä kokoisen erän ostat.

AeroR

tällaisia:
Aiempi nimimerkki AeroR

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
    • Sääasema Orivesi
« Vastaus #5 : 17-04-2015, 17:43:24 »
2:1 tilavuuden ja 1:0.45 painon mukaan (hartsi:kovete)

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
    • Sääasema Orivesi
« Vastaus #6 : 20-05-2015, 20:35:41 »
Prkl. nyt näyttää siltä että kovetin on pilalla! Otin isosta kannusta täydennystä pienenpään ja huomasin että kovetin on sameaa ja kokkareita seassa. Näin on joskus käynyt hartsin kanssa mutta ei ikinä ennen kovetteen... Tietääkö joku onko pilalla vai ei? Hartsin saa elvytettyä vesihauteessa mutta tämä kovete epäilyttää. Kokeilu on menossa mutta uskaltaako sillä liimata (venettä)? En viitsi mr. arsalinia vaivata enää tähän aikaan, aamulla soitan kyllä heti  8)

Jussi

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #7 : 20-05-2015, 21:36:07 »

Kuinka vanhaa kama on ja onko päässyt jäätymään? Jostain on jäänyt takaraivoon yleisohje n vuoden varastoimisajasta.

Itse en käyttäisi ko hartsia; harmittaa ihan oikeesti, jos ei kovetukaan kunnolla..

Niksipirkka suosittelee pienten erien sekoitukseen ketsuppi tai astianpesuainepurkkeja, pientä taarattavaa digivaakaa, pahvisia kertakäyttömukeja ja Sinelistä saatavia jäätelötikkuja sekoitukseen.

Ihmettelin itsekin hetken noiden ämpärien kanssa ennenkuin koin tyhjää astianpesuainepurkkia puristellessa ahaa-elämyksen.

T. Kalle

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
    • Sääasema Orivesi
« Vastaus #8 : 20-05-2015, 21:45:52 »
Vuosi sitten ostettua,  ei ole jäätynyt.
Oon käyttäny litran ja puolen litran muovipulloa,  joita olin täyttämässä äsken isosta astiasta.
No,  testi liimaus on tehty. Odotellaan huomista ja katsotaan miten käy.

Poissa (Piilotettu)

• Ylläpito
« Vastaus #9 : 21-05-2015, 08:22:52 »
Tuohon punnitsemiseen muuten semmoinen niksi että jos pistää vaa'an kaupan hedelmäpussiin, niin sen läpi näkee näytön vielä hyvin ja keittiövaakakin pysyy puhtaana. En oo erikseen epoksivaakaa ostanut, eikä ainakaan vielä ole pääsyt keittiövaaka sotkeentumaan.

Pekka
Puutyöneuvoja ja propagandaa - http://www.sihistin.fi

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
    • Sääasema Orivesi
« Vastaus #10 : 21-05-2015, 15:23:37 »
Kovete on saanut happea, purkki siis vuotaa hieman. Ei ole pilalla, sitä voi käyttää kunhan suodattaa ensin sattumat pois. Kovete muuttui myös hieman kellertäväksi/punertavaksi mutta liimauksessa menee vielä.
Testierä kovettui normaalisti.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #11 : 03-03-2016, 16:19:02 »
Hei

Kuinkahan tuo Jeti 500 soveltuu metallin ja puun liittämiseen?

Ja jos liimattavilla kappaleilla on vielä välystä jonka epoksi pitäisi täyttää, onko kokemuksia verstaslaisilla?

Poissa (Piilotettu)

• Käsityöläisen kotisivut
« Vastaus #12 : 03-03-2016, 19:06:06 »
Epoksiin voi tarvittaessa lisätä täyteainetta, esim. mikropalloja. Silloin se täyttää paremmin.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #13 : 03-03-2016, 19:43:32 »
Toi Jeti on laminointiin tarkoitetettuna aika juoksevaa. Itse liimana käyttäessä sotken siihen piituhkaa valumista hillitsemään. Tiksaus ja täyteaineita lisäämällä siitä saa just sellaista kun haluaa (tai osaa)..

Minkälaisesta raosta on kyse; saatko sitä auki liimausta varten vai onko kyse esim sylinterimäisten kappaleiden raosta?

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #14 : 03-03-2016, 20:08:53 »
Tarkoitus olisi liittää 15mm halk. pultti puukappaleen läpi.

Pultin keskellä on "ura", tein siihen kohtaan pulttiin reijän ja kämmäsin kierteen teossa ja katkaisin kierretapin sisään >:(

Tarkoitus olisi aukaista takaa reikä pultille ja "valaa" epoksilla pultti pitäväksi.

Pultille tulee vääntöä alaspäin muutamia kiloja.

Ohessa kuva jos se selventäisi asiaa.