Kirjoittaja Aihe: Mistä sellakkaa ja kunnollista spriitä?  (Luettu 7651 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

• Käsityöläisen kotisivut
Vs: Mistä sellakkaa ja kunnollista spriitä?
« Vastaus #15 : 03-12-2017, 17:28:09 »
Rakennusapteekin verkkokaupasta löytyy sekä spriitä että sellakkahiutaleita ja löytyypä sieltä valmista pulituuriakin:

http://www.byggnadsapoteket.se/fi/product/ytbehandling/

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #16 : 03-12-2017, 17:31:50 »
Etasolia olen ostanut Domus Classicalta.  https://www.domusclassica.fi/tuote/etasol-sprii-1-l/860-078/

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #17 : 03-12-2017, 19:23:26 »
Taitaa olla tuo etasol vähän hifistelyä sellakassa, tuntuu moni ammatikseenkin tekevä käyttävän sinolia, mitä olen kysellyt.

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
    • Vanhanajanverstas
« Vastaus #18 : 03-12-2017, 20:04:46 »
Etasoli on ainakin varma valinta, on pari kanisteria tullut kulutettua. Industol PEA2 on toinen mitä on tullut käytettyä, haisee vähän enemmän kun siinä on joku prosentti asetonia seassa.

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
« Vastaus #19 : 03-12-2017, 20:21:19 »
Etasoli on ainakin varma valinta, on pari kanisteria tullut kulutettua. Industol PEA2 on toinen mitä on tullut käytettyä, haisee vähän enemmän kun siinä on joku prosentti asetonia seassa.
Mitähän tossa Etasolissa on sitten denaturointiaineena?
Suomessa myytävät denaturoidut etanolit kun on sotkettu yleensä ihan perinpohjin.
Töissä tarvisi jotain vähemmän haisevaa kuin PEA2, sit taas siitä industolin versiosta jossa on vähemmän asetoninhajua tarttuu se Denatoniumin maku käsiin, käsistä naamaan ja naamasta ruokaan.

Onko joku maistanut maistuuko yhtä pahalle kuin sinoli?  >:D

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #20 : 03-12-2017, 20:33:06 »

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
« Vastaus #21 : 03-12-2017, 20:46:04 »
Vanha ketju sellakan liuottimista http://www.kotiverstas.com/keskustelu/index.php?topic=4365.0
Tattis, sieltä se löytyi tieto Etasolistakin, eli Denatoniumilla ja asetonilla höystettyä, eikä edes kuin ~95 prosenttista.

PEA2: on sitten absoluuttilaatu (absolutisteille)  >:D , ei sisällä makuainetta mutta haisee paljon pahemmalle kiitos asetonin ja MEK:n/MIBK:n

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #22 : 04-12-2017, 17:43:18 »
Laitetaan nyt tähän vielä jatkoksi kun ei tuossa vanhassa ketjussa sanottu. Jossain mainostavat isopropanolia että "monen mielestä ehkä paras" ja jotenkin noin poispäin. Sitä ei ole tullut moneen vuoteen käytettyä vaikka nuoruudessa nauhurin äänipäät huollettu on tuolla. Sinolia olen itse käyttänyt eikä ongelmia ole ollut mutta jos jos joku tietää niin ehkä tuo johonkin paikkaan voi sopia