Kirjoittaja Aihe: Verstastonttu  (Luettu 13688 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

Vs: Verstastonttu
« Vastaus #30 : 23-09-2016, 18:03:27 »
Tontun vika  :o
Failure is always an option.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #31 : 23-09-2016, 23:21:41 »
Vertti per870698768kele piilotti 10/11 millin piippuavaimen kesken kiireisintä koneiden huoltoaikaa. Edelleen hukassa mutta onneksi on kiintolenkit pusissa (nujupussi).
Aiempi nimimerkki Jagr

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #32 : 24-09-2016, 08:37:41 »
Meillä on opittu työkalujen piilottelun lisäksi pintojen silottelun taito.
Piirrät jonkun merkin, kynällä, piikillä tai vaikka tussilla ja irroitat katseesi siitä sekunnin murto-osaksi, niin eikö tämä tonttu käy silottamassa sen kohdan sillä seurauksella että kun uudelleen katsot sitä merkkiä,  ei sitä näy enää missään.  ???
Kun itse tekee, tulee juuri sellainen kuin sattuu tulemaan...

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #33 : 24-09-2016, 10:28:25 »
Tontun vika  :o

Noin iso osa ajasta siivoamiseen!

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #34 : 26-09-2016, 09:48:21 »
just eilen ihmettelin minne hukkui tasojyrsin. varttia aikasemmin olin sillä jyrsinyt ja mielestäni sen jälkeen laittanut hyllyyn omalle paikalleen. ja nyt, kun sitä etsin, niin en löytänyt millään. meni oikein hermotkin, ettei tollanen nyrkin kokonen mötikkä nyt voi noin vain hävitä minnekkään. kattelin lampulla sorvin alle ja joka paikkaan, että jos olisi vaikka tipahtanut maahan. ei vaan löytynyt. no, päätin sitten, että hoidan homman flycutterilla ja, kun olin vaihtamassa tuota terää, niin silmiini osua se tasojyrsin. siellähän se oli hyllyssä omalla paikallaan. aivan käsittämätöntä!

mulla on muutenkin vähän väliä työkalut hukassa. mitä sotkusempi talli, niin sitä enemmän on tavarat hukassa. yks päivä huomasin, että sorvini nielee työkaluja. runkovalussa on suoraan pakan alapuolella vaakatasossa n. 5cmx5cm reikä sellaseen poteroon, mihin ei ole muuta reittiä. pikateräs neliötankoa irrotin pitimestä, niin se sujahti sinne koloon. aikani ihmettelin, että minne se hävisi, kun ei löytynyt lastujen seasta. vasta lampulla katsoessani huomasin, että jaahas.. sinne se sujahti. käsi ei mahdu. aikani yritin magneetilla sitä noukkia, mutta ei se tullut. olkoot sitten sielä mokoma.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #35 : 05-10-2016, 10:37:05 »
.....  , niin silmiini osua se tasojyrsin. siellähän se oli hyllyssä omalla paikallaan. aivan käsittämätöntä!
......

Tämä on just yksi tonttujen suosikkijekku, ainakin Eevertin.  Piilotetaan värkki, annetaan etsiä hetki turhautumiseen asti ja sitten näppärästi palautetaan paikalleen.

Kauko
Aiempi nimimerkki KaukoAntero

Poissa (Piilotettu)

Verstastonttu kuvassa
« Vastaus #36 : 22-12-2016, 15:34:35 »
Laitetaanpa näin lähestyvän joulun kunniaksi kuva, jonka onnistuin nappaamaan Eevertistä.  Näitähän on pirun vaikea havaita suoraan.  Yleensä läsnäolo paljastuu vain välillisesti katoavina työkaluina ym. jäynänä.  Sain kuitenkin kuvan, hirmuisalla tuurilla.  Viritin kameran valmiiksi ja olin puuhaavinani vannesahan kanssa.  Kun silmäkulmassa vilahti jotain, laukaisin.  Miten erehtyikin.  Ehkäpä penkille unohtunut tönäri oli vastustamaton kiusaus, sitä käsi jo tavoittaa.  Näemmä Eeverttikin laittanut punalakin päähän näin Joulun alla.

Yhdennäköisyys nukketaiteilija Marjaana Lappalaisen tonttunukkeihin on muuten niin ilmeinen, ettei voi olla sattuma.  Lienee Eevertin sukua ollut Marjaanan mallina.

Hyvää Joulua kaikille!
Kauko

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #37 : 22-12-2016, 18:30:00 »
Harvinaista kuvamateriaalia :o

Mun verstaalla on tontut temmeltänyt ihan kunnolla.. paljon on töitä ollut tehtävänä ja tonttu ei kyllä helpota työtaakkaa..

Jospa ne Joulun ajaksi hiljentyisivät hetkeksi niin saisi verstaan siivottua.. nyt ei pysty kun selkä tohjona :(

Kuvasta päätelleen tontuilla on peukalo kämmenselän puolellakin.. silläpä ne niin nopeita ovatkin piilottamaan työkaluja ;D

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #38 : 29-10-2017, 17:04:22 »
Eevertti ei, tonttujen tapaan, juuri näy tai kommunikoi. Nyt kuitenkin odotti täällä Helsingin verstaan pöydällä yllätys, kirje Eevertiltä.  Sain pienen lappusten vaihdon jälkeen Eevertiltä luvan julkaista se tällä palstalla:

" Parahin Kauko,

Olen nauttinut kovasti niistä lukuisista vuosista, jotka olen saanut toimia verstaassasi. Siksi mieleni on haikea, kun joudun ilmoittamaan, etten voi seurata sinua uuteen verstaaseesi Poriin. Olen syntyperäinen helsinkiläistonttu, ja ikääkin on kertynyt niin runsaasti, että muutto kauas kotimaisemista olisi kovin raskas.  Olenkin päättänyt jättäytyä vähitellen eläkkeelle kun tämä verstas lakkaa olemasta.
Älä kuitenkaan huoli.  Porilaisen pikkuserkkuni poika, Vilperi, on jo pitkään etsinyt omaa vertstasta.  Hän oli hyvin ilahtunut kuultuaan tästä mahdollisuudesta ja onkin kuulemma jo asettunut taloksi.  Toivotan teille antoisia aikoja yhdessä.

Terveisin,
Eevertti."

Voin vahvistaa, että Vilperi on asettunut taloksi.  Kamoja katoilee ja löytyy salaperäisesti ihan entiseen malliin.

Kauko

Paikalla (Piilotettu)

• (Piilotettu)
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
« Vastaus #39 : 29-10-2017, 20:05:11 »
Tervetuloo Poriin, kyllä tänne mahtuu ja mun tykönä sopii poiketa.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #40 : 06-11-2017, 17:19:51 »
Enpä ollut tajunnutkaan että se tallitonttu jemmailee niitä työkaluja, aina aikasemmin syyttänyt itseäni. Onneksi tämän ketjun ansiosta valpastuin ja sain otettua pari kuvaakin talli tontusta, taitaa olla tavallista ilkikurisempi tonttu tällö verstaalla.
Ensimmäinen havainto tontusta oli juuri kasaan saamani moottorin vierestä, toivottavasti ei ole jemmannut männän päälle kadoksissa olevia pultteja ja muttereita!

Toisessa kuvassa ähätin tontun puuhailemassa momenttiavainten luona ja ihmettelin mitä ihmettä se siellä oikein teki...

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #41 : 06-11-2017, 19:07:34 »
Näyttäs olevan juutalainen tonttu ;D ;D

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #42 : 07-11-2017, 10:44:28 »
Eikös yksi vielä suurempikin uskontokunta silvo poikalapsia?
Aiempi nimimerkki Jagr

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #43 : 01-12-2017, 21:46:14 »
Normaalisti verstaalla hyvin viihtyvä tonttu on nyt käynnyt meillä kotona ja viennyt mennessään sähköputkien taivutteluun tarkoitetun jousen mukanansa...  >:( 
Mitähän pahaa mä olen sille tehnyt kun en edes verstaalla ole tonttua ehtinyt käydä kiusaamassa, vai olisko just siinä se syy... sillä on ollut ikävä.

Kim

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #44 : 03-12-2017, 21:08:41 »
Löysin oman verstastontun joka oli pari viikkoa sitten tiputellut piippuhyllyltä tavaroita ja lopulta alkoi tuoksumaan aika vahvasti.