Kirjoittaja Aihe: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto  (Luettu 28270 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 712
Vs: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto
« Vastaus #15 : 25-10-2016, 06:07:27 »
Estääkö tuo keskipakokytkin pienillä kierroksilla ajelun?
"Jotka osaa, ne tekee mitä vaan. Jotka ei ne ryhtyy opettamaan..." J.L.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 446
Vs: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto
« Vastaus #16 : 25-10-2016, 09:25:19 »
Estääkö tuo keskipakokytkin pienillä kierroksilla ajelun?

Sen näkee sitten käytössä. :) Ajatuksena olisi saada vetohihnat pysähtymään tyhjäkäynnillä jolloin myös voiman ulosotto (vaikkapa linko) pysähtyisi. Jos ei ole käytössä kätevä niin sitten pitää modata..

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 446
Vs: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto
« Vastaus #17 : 27-10-2016, 21:43:37 »
Ei ihan ehtiny rojekti maaliin ennen lumien tuloa, mutta vielä ei onneksi tartte linkoa. :)

Tänään pääsi harrastamaan niin hitsailin pakoputken uusiksi eli vanhasta osa ja siihen vähän jatkoksi vesijohtomutkia. Lisäksi samalla tuli hitsattua vähän muutoksia tuohon mitsun alkuperäiseen hihnakotelon kiinnikkeeseen. Kätevästi muuttui pultinkannat kierteiksi kun sorvasi 6-koloruuvista kantaa matalammaksi ja senkkasi sille kolon, sitten vain tig-liimaa.

En jaksanu hitsata pääskynpesää uusiksi kun olisi mennyt yövuorohommiksi..  ::)

EDIT: Niin ja päällensä saivat Mastonin 600C kilikalia pari kerrosta, saa nähdä miten kestää.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 446
Vs: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto
« Vastaus #18 : 30-10-2016, 12:40:23 »
Kellojen siirto toi lisäaikaa aamuun niin sain keulan kasattua valmiiksi. Pakoputki, sähköt, hihnakotelo ja ohjaimet yms paikallaan. Välillä menee vähän näpräilyksi kun kaikkea pitää vähän muokata. 6V mikälie-kantainen lamppu vaihtui BA15s 12V lamppuun joita saa vähän helpommin. Sille löytyi kaupasta kanta mutta piti hitsata latanpätkä umpioon kiinni jotta sai kannan kiinni. Siirsin myös solenoidin ja öljyvahdin vähän parempaan paikkaan koneen kyljestä. Peräkärryn piuha oli kätevää kun sai monta eri väriä, pari johtoa jää ylikin vastaisen aralle.

Öljyvahdin rinnalle tulee vanha sammutusnappi sekä kahvojen turvakytkimet jotka nekin tuli korjattua eilen. Yksi kytkin oli rikki mutta Säästökuopasta löytyi ensiluokkainen BL turvakytkin joka passasi paikalleen kun sorvasi muutaman millin lyhyemmäksi.. :) Japanilainenhan on ajatellut kytkimet järkevästi, jos on hihnakytkin vapaalla niin kahvojen kytkimet ei sammuta moottoria. Eli turvakytkimiä tarvitsee painaa vain ajaessa.

Kaasuvaijerin kiinnitykseen piti tehdä kiinnikkeet itse kun niitä ei koneen mukana tullut. Ne syntyivät pellinpalasta sekä M6-pultista sorvailemalla. Sitten ei mahtunut ilmanputsari paikalleen, piti sitäkin vähän muokata.  ::)

Nyt puuttuu enää akun ja starttiboksin kiinnitykset, sulakepesä ja sähköt loppuun. Bensaletku paikalleen, bensaa tankkiin ja öljyt koneeseen. Sitten voi vain toivoa että lähtee käyntiin. :)

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 446
Vs: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto
« Vastaus #19 : 03-11-2016, 19:55:00 »
Sähköt sain loppuun ja ei käyntiin ei sitten millään ei edes lupaa. Kaasari osoitti tulvimisen merkkejä ja tulpankin uusin varalta kun oli kiinantulppa vähän huonon näköinen.

Putsailin kaasarin mutta ei vieläkään lupaillut. Tulpanreiästä annettu ryyppy lääkeruiskulla sai käyntiin ja käykin pitkään eli bensaa saa kunhan käynnistyy. Mutta ei kestä ottaa ryyppyä pois ja kylmänä ei lähde ilman tulpanreikäryyppyä. Ideoita missä vika?

Toinen ropleema on kytkimen kanssa, ei näköjään pidä. Koneistuksessa en koskenut kytkimen mittoihin joten sen ei pitäisi vaikuttaa. Manuaali suosittelee auton moottoriöljyä mutta sain suosituksen että kokeilla muuta öljyä märkäkytkimeen, esim hydrauliikkaöljyä. Sitä mulla on 20L kannussa ehkä 17L jäljellä joten riittää kokeiluun.. :) Jos ei ala pitää niin liimaa tigillä lisäpitoa..

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 446
Vs: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto
« Vastaus #20 : 05-11-2016, 18:53:54 »
Lääkeruiskuryypyllä käy ja kukkuu vaikka tunnin ryyppy päällä mutta ilman ryyppyä ei eikä käyntiin ilman lisäryyppyä. Jos tukkii lisäkanavat sormella niin sammuu eli vaikuttaisi että ei saa pääsuuttimen kautta tarpeeksi bensaa. Putsasin vielä kerran kaasarin kaikki röörit huolellisesti mutta ei eroa. Laitoin sitten Puuilolle asiakaspalautetta että miten olisi pelkkä kaasarin vaihto takuuseen kun ei viitsisi koko konetta irroittaa ja tuoda teille takaisin..  ::) Tai sitten pitää porailla suutinta isommaksi, mutta kun ei tiedä auttaako vai onko kaasari uudesta asti susi..

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 712
Vs: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto
« Vastaus #21 : 05-11-2016, 19:11:58 »
Kyllähän tuolta Puuilosta ei löydy kaasutinta vaihto-osana. Joudut viemään sinne koko koneen. Harmittava takaisku.
Suuttimia älä lähde porailemaan, ongelma on jossain muualla.
"Jotka osaa, ne tekee mitä vaan. Jotka ei ne ryhtyy opettamaan..." J.L.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 446
Vs: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto
« Vastaus #22 : 05-11-2016, 19:24:22 »
Kyllähän tuolta Puuilosta ei löydy kaasutinta vaihto-osana. Joudut viemään sinne koko koneen. Harmittava takaisku.
Suuttimia älä lähde porailemaan, ongelma on jossain muualla.

No näin minäkin eppäilen mutta toivossa on hyvä elää. Aikamoinen savotta purkaa koko kone kun osa sähköistä on tehty jatkamalla johtosarjoja ja tankki jne on vaihdettu, pitää purkaa alennusvaide yms kans.  ::) Melkein helpompi ja halvempi ostaa ebaysta kiinanpojan kaasari mutta katellaan. :)

Tai sitten pitää laittaa Megasquirt tuohon.  ;D

EDIT: Ostin sitten varakaasarin ebaysta kun maksoi $9.95 rahteineen. Mutta kestänee pari viikkoa tulla niin ehtii tulla linkouskelit sitä ennen.
« Viimeksi muokattu: 05-11-2016, 20:05:53 kirjoittanut (Piilotettu) »

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 568
Vs: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto
« Vastaus #23 : 05-11-2016, 21:32:27 »
Minulla on tuollainen Hondan kopio klapisirkkeliä pyörittämässä,siinä ainakin on tuon ryypyn symbooli väärin päin.Jos symboolin mukaan on ryyppy päällä todellisuudessa se on pois päältä,ja päin vastoin.Siinä kun ei ole ryyppyläppää lainkaan,vaan kanava josta syötetään lisää bensaa käynnistykseen.Silloin kun tuota rakentelin tappelin saman ongelman kanssa,nyt kun on metkut oppinut kone toimii hyvin.Tarvii lämpimänäkin ryyppyä on varmaan tehtaalla säädetty niin laihalle jotta on saatu nuo päästönormit täyttymään.Käyttävät noita moottoreita konevuokraamon täryissä,kun koko moottorin saa halvemmalla kuin Hondan korjaus sarjan.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 446
Vs: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto
« Vastaus #24 : 05-11-2016, 21:50:08 »
Kyl tuossa 9hp koneessa on ryyppyläppä. Suurin ongelmahan on se että kylmänä (+10C) ei riitä tämäkään vaan pitää ryypyttää bensaa suoraan kaasarin kurkkuun tai tulpanreiästä jotta saa käyntiin. Muuten ei edes lupaa, eli on vähän hankalahko käytössä. :)

Paikalla (Piilotettu)

  • Viestejä: 445
Vs: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto
« Vastaus #25 : 05-11-2016, 22:27:58 »
Ei siel missään ilmavuotoa ole?

Poissa (Piilotettu)

  • Valvoja
  • Viestejä: 3 076
  • (Piilotettu)
Vs: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto
« Vastaus #26 : 05-11-2016, 22:36:43 »
Toinen ropleema on kytkimen kanssa, ei näköjään pidä. Koneistuksessa en koskenut kytkimen mittoihin joten sen ei pitäisi vaikuttaa. Manuaali suosittelee auton moottoriöljyä mutta sain suosituksen että kokeilla muuta öljyä märkäkytkimeen, esim hydrauliikkaöljyä. Sitä mulla on 20L kannussa ehkä 17L jäljellä joten riittää kokeiluun.. :) Jos ei ala pitää niin liimaa tigillä lisäpitoa..

Teboilin Monitra on maatalouden (sarvitraktorit mukaan luettuna) monikäyttö öljy. Sisältää kitkalisäaineet, mitä märkä jarrut ja kytkimet tarvitsee. Sitä laittaisin. 

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 129
    • Renkaanvaihdot Keski-Uudellamaalla
Vs: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto
« Vastaus #27 : 05-11-2016, 23:19:16 »
Itse kun suunnittelin laittavani linkoon kiinalaisen moottorin niin pienkoneasentajana toimiva sukulaismies niistä varoitteli juuri tuosta syystä että osa ei toimi uutenakaan. On vissiin muutenkin aika arpapeliä niiden kestoikä, tosin hän näkee työssään vain ne vialliset yksilöt.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 446
Vs: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto
« Vastaus #28 : 06-11-2016, 00:32:55 »
Ilmavuodot on kans rajattu pois. Nyt on lootassa eri öljyt kokeilussa  (TB hypoidi), vaikutti heti pitävämmiltä mut en juuri koeajanut kun metsästin kaasariongelmaa.

Toki helpointa/järkevintä olisi ollut testata konetta ennen vaihtoa vaan eihän sitä joutanu.. :)

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 446
Vs: Mitsubishi CT351 sarvitraktorin koneen vaihto
« Vastaus #29 : 12-11-2016, 15:08:08 »
Kyllähän tuolta Puuilosta ei löydy kaasutinta vaihto-osana. Joudut viemään sinne koko koneen. Harmittava takaisku.

Sain Puuilosta vaihtokaasarin, ottivat mallikappalemoottorista.  O0

Ei vaan ole vielä jaksanut talliin asti kun meinaa flunssa viedä voiton ahkeruudesta. :P