Kirjoittaja Aihe: Kasvoton Telia  (Luettu 2810 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 2 406
Vs: Kasvoton Telia
« Vastaus #15 : 23-06-2018, 10:43:22 »
 Onko tuon Telian tavat/menetelmät todella tuonkaltaiset laajemmaltakin? Kuluttajat ovat yksittäisiä, vaikka muodostavatkin jättiasiakaskunnan mutta tietämättömiä kaltaistensa kohtelusta. Eivät näe kokonaisuutta. Eikö sosiaalinen media, tai oikeastaan asiakkaat sen välityksellä pystyisi tuhoamaan tai merkittävästi vaikuttamaan sen liiketoiminnan kannattavuuteen jos kokonaisuus paljastuu kuluttajille. Vaikka tämä asia ei sovellu kotiverstasfoorumin ydintoimintaan, niin siitä huolimatta sen laajahko käyttäjäjäsenistö on jollakin tavalla pystyvä vaikuttamaan ja ansaitsee tietoa epäkohdista. Tämäkin puuhanurkkamme on ikävä kyllä melko mitätön toimija. Riittävän voimakas asiakkaan puolustaja olisi media mutta sanomalehdistö ja televisiokin on hampaaton mainostulojen menettämisen pelossa. Ainoa tehokas vaikuttamistapa on (korkeiden) johtajien häpeän pelko niiden (heidän) käsittelyssään, kun kyseessä on kuluttajajille suuntautuva markkinonti. Ja sen syytteiden julkituonti on mahdollista nähdäkseni vain sosiaalisessa mediassa, jossa vaikutus niiden/heidän julkisuuskuvan murenemisesta on voimakkain, päätellen vaikkapa esimerkkinä trumpin käyttäytyminen. Toki tuon sosiaalisen median käyttäjien ohjailua tarvitaan, ei se kasvoton masssa ole edes muurahaisjoukon veroinen.
Tämän voi poistaa, on turhaa sananhelinää. Huolestuneena vain lueskelin näitä muutamia tapauksia kun taloyhtiöni hallituksessa toimiessani valitsimme Telian valokaapelin ja sen metkut. Parhaiten markkinoitu paketti voitti. Toki kaiken muun saa asukas valita mutta kiinteän perusnopeuden nettiliittymän yhtiö maksaa osakkaan puolesta. On niin halpa, ainakin näin alkuun. Kuvittelin saavani myös jotakin hyvää keskittämisessä Teliaan. Sinne jää vain tuo kiinteä nettiliittymä, ehkä perusnopeudesta terästettynä koska on niin halpa, ainakin aluksi. Minulla säilyy pari mobiililiittymää ja puhelinliittymä Elisalla. Kyllähän niidenkin markkinointi on aika ketkuilua. Vanhakin asiakas saa olla solkenaan päivittämässä liittymiään.
Aiempi käyttäjänimi sepän poika

Poissa (Piilotettu)

  • Valvoja
  • Viestejä: 5 354
  • (Piilotettu)
Vs: Kasvoton Telia
« Vastaus #16 : 23-06-2018, 11:26:13 »
Kyllä minullakin olisi muutama moitesana sanottavana ko. puljun toiminnasta, mutta tämä on Kotiverstas, niin en täällä.

Jatkakaa vaikka Facebookissa, siellähän on populaa ja sanahelinää piisaa.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 412
Vs: Kasvoton Telia
« Vastaus #17 : 23-06-2018, 23:10:17 »
Telian kanssa sentään pystyi kommunikoimaan suomeksi. Toisin kun toisella isolla operaattorilla sai puhua aina Portugalissa asuvan intialaisen kanssa huonolla englannilla.
Failure is always an option.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 400
Vs: Kasvoton Telia
« Vastaus #18 : 25-06-2018, 10:12:55 »
Puhelinlaskut pompsahti. Ei paljoa. Muistin että liittymää ostaessa he sanoivat että kun 12kk määräaikainen käy umpeutumaan, he kyllä soittavat. Eivät soittaneet. No, äsken chatissa "puhuin" 50M liittymän 100M liittymäksi ja samalla hinta tipahti 5€. Ainut että äsken bootin jälkeen speedtest kertoo että nopeus on jopa huonompi kuin vanhassa 50 megaisessa. Ehkä nyt vain sattui paha ruuhka linkkimaston alueella. Pitää vähän tutkailla  pystyvätkö koskaan tuohon 70 megaan tai yli. Sinänsä tuolla nopeudella nyt ei puhelinkäytössä juuri ole merkitystä. Saattaisi pärjäillä 3€ halvemmalla 20 megan liittymälläkin.

Mutta itse asiakaspalveluun; chatti toimi ja vaikka yritti houkutella soittamaan, saatiin uusi hinta neuvoteltua sujuvasti.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 5 410
Vs: Kasvoton Telia
« Vastaus #19 : 25-06-2018, 22:54:10 »
Jahas...nyt mainostetaan uutta teliaa joka kuuntelee ja ymmärtää asiakasta.....

Ekana sössivät asian kunnolla sitten yhtäkkiä, ollaankin selkeyttämässä. Näinköhän?

Onneksi on kännkän taleban liittymä DNA:lla. Toimii jokapaikassa, eikä ole ollut yllätyksiä.

Toista on firman tarjooma Elisa-liittymä ja älypuhelin, saa olla kokoajan paapomassa ja kotona ei voi soittaa, eikä vastaanottaa puheluja, watsup viestit tulee tuntien viiveellä, matkalla nakuttaa datasiirron rajaa rikki, vaikkei mulla ole yhtään apsia (en käytä ratikkaa, HSL:llää, HSY:tä, en FB:tä, enkä muuta tauhkaa, sallin päivitykset ja muut turhakkeet vain WiFin kautta).

Soitan sitten säännöllisesti Elisaan ja sanovat, että onmpa huono yhteys ja %, "ai se onkin firman liittymä, no meidän palvelupaus on tälläinen". Taidan luopua firman kännykästä. Tai pidän aikakin kesäloman yli. Saavat ottaa ihan vapaasti yhteyttä, eivät saa kiinni kotoa. Sortin älypuhelin kumminkin?

Pekka