Kirjoittaja Aihe: Akselin pyörimissuunta dieselmoottorissa  (Luettu 6808 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 3 011
Vs: Akselin pyörimissuunta dieselmoottorissa
« Vastaus #60 : 16-07-2017, 10:22:40 »
ei tollasen sähköpumpullisen tekeminen mekaaniseksi ole mikään kovin kummonen homma. serkkupoika teki yhden sellasen, se oli tosin audin moottori, mutta aikalailla samantyyppinen, kun noi wolkkareidenkin koneet. kone oli alunperin 2,5 litranen 5 pyttynen ja sähköpumpulla. siihen laitettiin vain vanhemmasta 2 litrasesta 5 pyttysestä syöttöpumppu ja säädöt kohdilleen, niin kas. taas kone kävi ja kukkui.

ei se ahdonalainen syötönlisäys mitenkään pakollinen ole. se vain vähentää sitä mustaa savua, eli lähinnä mukavuus kysymys. ja onhan noita ollut td:itäkin, eli sähköttömiä pumppuja wolkkareissa, missä on kuitenkin turbo. että ihan onnistumiskelponen hommahan tää on. noista sisämoottorihässäköistä en sen enempää tiedä, muutakun yhteen perävetolaitteeseen vaihtelin kaikki läpivientikumit ja se oli ensimmäinen ja viiminen, minkä tein.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 353
Vs: Akselin pyörimissuunta dieselmoottorissa
« Vastaus #61 : 16-07-2017, 12:15:13 »
mullaki on TDI muutettu MTDI:ksi. vw caravellin keulalla volvosta D5252T moottori. ei muuten ollut ihan nuin vaan pumpun muutos. meni kaikki kaasuvivut pumpun sisällä uusiksi että riitti liikeradat. 4 kertaa pumppu pöydällä osina enne ku sai kierrosluku alueen että sillä pysty ajaa lujempaaki ku 80. ei tuo vieläkään oo ihan kohallaan mutta pystyy ajaan.
jos tavallisen TD moottorin pumpuun vaihetaan TDI nestepää ja nokkalevy ni loppuu liikeradat kesken kaasuvipuilla.
piti yks pumppu sahata kyljestä auki että näki mitä siellä tapahtuu ku nokkalevy painaa mäntää ja kaasua väänetään.
« Viimeksi muokattu: 16-07-2017, 12:18:14 kirjoittanut (Piilotettu) »

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 135
Vs: Akselin pyörimissuunta dieselmoottorissa
« Vastaus #62 : 16-07-2017, 15:06:10 »
Tuo pumppu on ihan varta vasten tuohon tehty. Täytyykin kysyä siitä ahdonalaisesta vielä erikseen. Noita ALH moottoreita on mekanisoitu todella paljon.

Paikalla (Piilotettu)

  • Viestejä: 424
Vs: Akselin pyörimissuunta dieselmoottorissa
« Vastaus #63 : 16-07-2017, 21:03:26 »
Muistaakseni roverin 2,5 tdi pumppu menee suoraan noihin tdi koneisiin sähköpumpun tilalle. Kysäse linkin forumilta, siellä on tehty näitä muutoksia mekaaniselle pumpulle.
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/index.php
Edit. Tuo alh motti onkin uudempi kuin nuo tölkki forumin motit, mutta taitaa olla sama pumpun kiinnitys.
« Viimeksi muokattu: 16-07-2017, 21:07:19 kirjoittanut (Piilotettu) »

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 135
Vs: Akselin pyörimissuunta dieselmoottorissa
« Vastaus #64 : 16-07-2017, 21:30:21 »
Täytyy käsittääkseni pumpun jalka vaihtaa. Jokatapauksessa nuo valmiit tapaukset tilailen. 

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 988
Vs: Akselin pyörimissuunta dieselmoottorissa
« Vastaus #65 : 16-07-2017, 22:52:44 »
Sinänsä tuo volkkari diesel on hyvä aihio. Kaverilla on lentokoneessa runsas 600 tuntia lennetty. Tosin tehoa ei ole kuin 120 hv max.

Varttimarkka ?

/A
Ei voi mitään, joskus vaan hymyilyttää...

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 2 433
Vs: Akselin pyörimissuunta dieselmoottorissa
« Vastaus #66 : 16-07-2017, 22:55:25 »
Kyllä.
Aiempi käyttäjänimi sepän poika