Kirjoittaja Aihe: Varaava takka + vesikiertoinen lattialämmitys  (Luettu 10610 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

Vs: Varaava takka + vesikiertoinen lattialämmitys
« Vastaus #105 : 02-12-2017, 11:04:43 »
Aiempi käyttäjänimi sepän poika

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #106 : 02-12-2017, 11:27:12 »
Tuohon Tapanin linkkiin liittyen. Meillä sähkölämmitys vanhassa puutalossa. Kuukauden kulut noin 230, josta sähkön siirtomaksu vähän yli puolet. Aika paljon pistän politiikan piikkiin.
-     sitä saa mitä tilaa   -

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #107 : 02-12-2017, 12:24:12 »
Kyllä sitä pienellä tulee toimeen jos haluaa ja jos tekee pitkällä aikavälillä oikeita päätöksiä.

Väitän kuitenkin että tuosta kirjoituksen talon ylläpitokustannuksista puuttuu:

* Kiinteistövero
* Vakuutukset
* Nuohoojan suojeluraha

Itse olen laskenut että mulla menee ilman investointeja/ korjauksia noin 2000€ vuodessa kaikkiaan, tämä silloin kun polttopuut ovat nk. ilmaisia.
* kaikki sähkö 700€
* Vakuutukset noin 600€
* Nuohooja 75-100€ riippuen miten monta hormia annan sen nuohota
* Vesi joitan satasia
* Kiinteistövero 300€
* Puiden pätkintä 50€
Varmaan jotain merkittävää unohtui

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #108 : 02-12-2017, 13:20:47 »
Kyllä sitä pienellä tulee toimeen jos haluaa ja jos tekee pitkällä aikavälillä oikeita päätöksiä.

Väitän kuitenkin että tuosta kirjoituksen talon ylläpitokustannuksista puuttuu:

* Kiinteistövero
* Vakuutukset
* Nuohoojan suojeluraha

Itse olen laskenut että mulla menee ilman investointeja/ korjauksia noin 2000€ vuodessa kaikkiaan, tämä silloin kun polttopuut ovat nk. ilmaisia.
* kaikki sähkö 700€
* Vakuutukset noin 600€
* Nuohooja 75-100€ riippuen miten monta hormia annan sen nuohota
* Vesi joitan satasia
* Kiinteistövero 300€
* Puiden pätkintä 50€
Varmaan jotain merkittävää unohtui

Meillä asumismenoihin lasketaan vielä murtohälytin, netti ja jätehuolto. Ensi vuodeksi tarjoilevat hulevesimaksua, vaikkei minkään valtakunnan vedenkeruuta ole kilometrin säteellä.
-     sitä saa mitä tilaa   -

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #109 : 02-12-2017, 13:45:45 »
Meillä nuohottiin äskettäin yksi hormi ja 45€ maksoi lysti. Vakuutuksethan eivät ole pakollisia, paitsi pankin torpassa palovakuutus. Se yksistään ei ole hirmuisen kallis.

Jätehuollon järjestäminen taitaa olla nykyään pakollista? Täällä maksimityhjennysaika on kuukauden niin siihen menisi se n. 8€/kk.

Mutta ihan hyvä että jaksaa yrittää ekoasumista.  O0

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
  • (Piilotettu)
« Vastaus #110 : 02-12-2017, 13:59:23 »
Paras tapa ekoasua on kaivautua jonnekin lapin erämaahan niin syvälle maan alle, ettei löydä verottaja, eikä kukaan muu. Tosin silloin ei voi sairastuakaan. Puhelimen voi omistaa prepaid liittymällä, mutta autoa ei. Talvet veistelee kuksia, ja kesät myy niitä tien varressa turisteille.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #111 : 02-12-2017, 14:12:36 »
Jos aattelee että kaikki asumiskustannukset on meikäläisellä  200 €/kk niin sehän on edullista, mutta liikkuminen maksaa. Ja harrastukset vielä enemmän, nytkin on pakko tilata reikäpöytä jotta edes jonkun sortin uskottavuus säilyy palstalla  ;D

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
« Vastaus #112 : 02-12-2017, 14:42:34 »

Jätehuollon järjestäminen taitaa olla nykyään pakollista? Täällä maksimityhjennysaika on kuukauden niin siihen menisi se n. 8€/kk.

Mutta ihan hyvä että jaksaa yrittää ekoasumista.  O0
Jossain maalla tuonkin saa järjestettyä niin että jätehuoltofirman kanssa on soppari "kutsutaan tarvittaessa"

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #113 : 02-12-2017, 15:05:58 »
Täällä Turssa keksivät vielä uuden perusmaksun jätehuoltoon, joka tulee kaikille asukkaille, jos vaan saavat nimen selville. Lähetetään siis suoraan myös vuokralaiselle. En tiedä tuon laillisuudesta, mutta en jaksanut alkaa kinamaan kuin vain 24€ vuodessa.

https://www.lsjh.fi/fi/hinnat/perusmaksu/

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #114 : 02-12-2017, 15:25:08 »
Täällä Päijät-Hämeen jätehuollolla sen nimi on "ekomaksu",jota korotetaan  vuoden alusta.
Aina on selvitty!!