Kirjoittaja Aihe: Laadukkaat peräkärryn led-valot --- mistä?  (Luettu 3418 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

Vs: Laadukkaat peräkärryn led-valot --- mistä?
« Vastaus #15 : 31-10-2017, 10:34:41 »
Millaista on työkoneen HD-käyttö? Harley Davidson, High Definition vai Heavy Diesel?

Kylläpäs sitä ollaan tänään vitsikkaitä  :coolsmiley:
Mites olis se Heavyduty ja ainakin mulle ne on usein ollut erilaisia maanrakennnus puolen härveleitä  O0
Esim tuolta löytyy joitakin > https://www.volvoce.com/suomi/fi-fi/products/wheel-loaders/large/

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #16 : 31-10-2017, 21:50:19 »
Miästen koneita.

Työmaalle tuli aika uuden oloinen Doosan ja siinä on melko julma patteristo LED-valaisimia, tekee päivän ympärilleen ja häikäisee sietämättömästi. Lapiomies on vilkaisun jälkeen minuuttikaupalla työkyvytön. Onneksi päivä valkenee vielä suht ajoissa.

Paikalla (Piilotettu)

« Vastaus #17 : 06-11-2017, 09:31:23 »
Laadusta en tiedä sanoa, mutta olettaisin olevan edes kohtuullisia. Tarjouksessa:
https://www.uittokalusto.fi/catalogsearch/result/?q=flextra

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #18 : 06-11-2017, 12:05:33 »
Ostin noita Flextroja (UIttokalusto) kun olivat halvennuksessa. En ole vielä asentanut mutta näyttävät vaativan huolellisen asennuksen ja hyvät liittimet - itsellä AMP Supersealeja - että tulee hyvä kokonaisuus. Minun tilaamissa ei ollut kaapelointia. Tulevat traktorin työkoneen (iso linko) takavaloiksi. Siinä arveluttaa kyllä vähän tuo lumen kertyminen päälle mutta lingossa on kohta johon ei kerry lunta mutta voihan tuommoinen valaisin aiheuttaa pyörteilyä ja taas on valot tukossa.
Aiempi nimimerkki Jagr

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #19 : 25-11-2017, 08:39:40 »
Nuo Nordic N70 takavalot on hyvät ja kestää kolhimatta peräkärryssä todella hyvin. Mutta kun vielä löytyisi venetraileriin hyvin suojatut valot. Itse kastelen järviveteen trailerin valoja kymmeniä kertoja vuodessa ja siinä ei kyllä kestä mikään takavalo kovin pitkään. Ei edes tuo Nordic. Irrotettavat valot eivät ole minulle vaihtoehto, vaan pitäisi löytyä hyvä tuote venetrailerikäyttöön.
Ideoita?

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #20 : 25-11-2017, 09:03:36 »
Voisiko sen valon laittaa johonkin kirkkaaseen laatikkoon? Esim. joku sähköasennusrasia tms missä on kirkas kansi ja hyvät tiivisteet.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #21 : 25-11-2017, 09:21:35 »
Poliisi ja katsastusmies ei tuota rakennetta hyväksy. 

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #22 : 25-11-2017, 09:36:58 »
Minä taittelin 4mm polykarbonaatista suojat lamppujen eteen. Miksei se kirkas rasia menisi myös?

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #23 : 25-11-2017, 11:14:50 »
Itsellä kokemusta kärryn etuvaloista (äärivalot) katsastuksessa. Nämähän hajoaa helposti esim. auton takarenkaista lentävistä kivistä.
Laitettiin verkkomainen suojus valojen eteen. Katsastuksessa tuli selväksi, että valon eteen ei saa laittaa mitään peittävää tai joka muuttaa valon heijastavuutta. Eli ne oli poistettava.
Tässä vielä lainaus Trafin sivuilta.
"Valaisimien peittäminen on kielletty lukuun ottamatta kaukovalaisimia, lähivalaisimia ja etu-sumuvalaisimia, jotka voidaan peittää silloin, kun ne eivät ole käytössä (luukkuvalaisimet)."
No säännöksiä voi kukin tulkita omalla tavallaan...