Kyllä tämän sähkömiehen kokemus on se että jos jätetään materiaalivirhe pois tollaisista niin kulumisen syy on abrassiivi (hiekka, helppo diagossoida) tai väärä asennus = kulmavirhe tai akselit eri korossa.
Jos kytkimet ovat hyvin keskisiä, niin:
1: Asenna ilman sitä keskelle tulevaa "tähteä"
2: katso heittokellolla etteivät lieppaa, kumpikin erikseen pyöritellen.
3: hiusviivain, viivain, kiilaterästä kaikille sivuille ja katsot ettei ole kulma/korkovirhettä. Säädät moottoria kunnes ei havaittavaa virhettä
4: Vedät jommankumman tai vaikka kummatkin jos vaatii taaksepäin jotta saat tähden väliin ja kiinni
5: Tarkistat heitot uudestaan - ihan varmuuden vuoksi ettei asennuksessa tössitty
Osta vaan metallinen tai mikä vaan mikä akselille sopii.
Jos ei saa kohtaa #4 tehtyä irrottamatta mootoria, niin merkkaa moottorin paikka parhaan kyvyn mukaan ennen irrotusta.
Tää on yksi niitä hommia, minkä harrastelija pystyy tekemään paremmin kun halpalaiteen valmistaja, koska aika on rahaa valmistajalle ja toleranssit on poissa voitosta. Harrastelijalla taas päinvastoin.
Pekka