Kirjoittaja Aihe: Trailerin jumiutuneen Knott KF13 työntojarrun ihmettelyä  (Luettu 3022 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 576
Ähelsin toista iltaa trailerin työntojarrun purkamisen kans ja alkoi tulla fiilis että olen piilokamerassa... Kaikki irtoava on mielestäni irroitettu ja vetoputki (4 ao linkin kuvassa) istuu silti niin tiukassa rungossa että sain juuri M8 kierretangon katkaistua, kun yritin vetää veroputkea sisään.

Kellään vinkkiä tai kokemusta vastaavasta? Ei mene jakeluun miten vetoputki voi näin rakastua muovisiin liukuholkkeihin ja tuumin jo onko joku tehnyt jäynän Kempin liimalla..

http://www.trailparts.co.uk/ProductGrp/knottavonride-kf13av13-pressed-steel-delta-aframe-coupling-s

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 2 675
  • (Piilotettu)
Vs: Trailerin jumiutuneen Knott KF13 työntojarrun ihmettelyä
« Vastaus #1 : 15-11-2017, 04:48:08 »
Olisko siellä putken päällä vielä yksi läpipultti pystyssä kiinni ja/tai mekaanikon logiikka varmasti ahkeroi putkea oikeaan suuntaan? Linkikittämäsi kuva näyttää puhelimen ruudulta tirkisteltynä pienemmältä KF75 vetopäältä. Tossa yks videomanuaali oikein viihteellisellä äänimaisemalla: https://www.youtube.com/watch?v=OZt7B_sNkrg Takaan ettei tämä ole varma tieto.
Aiempi käyttäjätunnus rallirami

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 576
Vs: Trailerin jumiutuneen Knott KF13 työntojarrun ihmettelyä
« Vastaus #2 : 15-11-2017, 08:03:33 »
Videon hommat on tehty; iskari ja sen männän kiinnike irtosivat ilman päänraapimista.

Olisi ollut syytä mainita; vetoputki on jumissa etuasennossa niin että jarrut eivät varmasti toimisi nokkakolaria kevyemmässä jarrutuksessa. Vetoputken takapäässä oleva laippa on bongattu ja yritän angetä sitä suuntaan johon sen kuuluisi liikkua jarruttaessakin eli taaksepäin, mielestäni.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 576
Vs: Trailerin jumiutuneen Knott KF13 työntojarrun ihmettelyä
« Vastaus #3 : 15-11-2017, 08:23:03 »
Potilas

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 441
Vs: Trailerin jumiutuneen Knott KF13 työntojarrun ihmettelyä
« Vastaus #4 : 15-11-2017, 09:52:26 »
Veikkaisin että sinne muovin ja raudan väliin on kiilautunut jokin vierasesine. vetopää pystyyn, jokin palikka putkenpäähän ja neuvoo sitä putkea aluksi 1,5kg:n hienosäätö vasaralla ja jos ei vielä siitä usko, niin leka tai prässi käyttöön. Voihan tuo putki olla ruostunut niiden muoviholkkien kohdilta jos sieltä puuttuu rasva ja käyttö on ollut vähäistä.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 576
Vs: Trailerin jumiutuneen Knott KF13 työntojarrun ihmettelyä
« Vastaus #5 : 15-11-2017, 10:00:17 »
Kilon vasara ei riittänyt.. Taidan hakea tukevampaa kierretankoa tai sitten lämmittelen noi muoviholkit pillillä pois.

Prässi puuttuu tallista, vielä. Olisko Jyväskylän lähistöllä innokkaita prässääjiä?

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 2 694
Vs: Trailerin jumiutuneen Knott KF13 työntojarrun ihmettelyä
« Vastaus #6 : 15-11-2017, 12:09:34 »
Siellä on ruostetta, hapettumaa, likaa välissä. Ruoste on tunnetusti ylivoimaisesti paras lukite. Tuollaisissa liukuholkeissa ei ole isoa välystä, kun se alkaa ruostumaan niin se on kiinni, työläitä avattavia. Jotkin muovit eivät kestä rasvaa, tuppaavat turpoamaan.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 441
Vs: Trailerin jumiutuneen Knott KF13 työntojarrun ihmettelyä
« Vastaus #7 : 15-11-2017, 13:06:53 »
ja ainahan tuon voi halkaista ja sitten irrottaa ne muovit siitä putkesta. Pistehitsit vaan auki ja puolikkaat erilleen. Näin jouduin toimimaan Al-kon vastaavan kanssa.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 576
Vs: Trailerin jumiutuneen Knott KF13 työntojarrun ihmettelyä
« Vastaus #8 : 17-11-2017, 20:19:24 »
Tämä ei ollut tekniikkalaji vaan voimalaji. M20 kierretanko ei mennyt poikki..

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 2 675
  • (Piilotettu)
Vs: Trailerin jumiutuneen Knott KF13 työntojarrun ihmettelyä
« Vastaus #9 : 07-12-2017, 01:57:35 »
Hyi, onpa suttuinen esine. Tuosta tulee tallin pöydälle kauheasti likaa.
Aiempi käyttäjätunnus rallirami

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 2 315
Vs: Trailerin jumiutuneen Knott KF13 työntojarrun ihmettelyä
« Vastaus #10 : 07-12-2017, 06:36:47 »
Nämä kärryn jarrut kannnattaa pitää kummossa ettei käy kuten kävi muutamaviikko sitten vaimoni veljelle kun kuljetti 2kk vanhalla trailerilla autoa, vasen jarru oli jäänyt jumiin jonka seurauksena trailerin rengas syttyi palamaan ja sammuttimien puutteessa kyydissä ollut auto paloi samalla.
Aikaisempi nimimerkki kkuula
Asun Vantaalla

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 873
Vs: Trailerin jumiutuneen Knott KF13 työntojarrun ihmettelyä
« Vastaus #11 : 07-12-2017, 08:25:10 »
2kk vanhan trailerin nyt olis voinut olettaa olevan kunnossa ilman kunnossapitoakin.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 2 315
Vs: Trailerin jumiutuneen Knott KF13 työntojarrun ihmettelyä
« Vastaus #12 : 07-12-2017, 08:27:04 »
Niinhän sitä luulisi, keli oli silloin ensimmäisiä kertoja pakkasella.
Aikaisempi nimimerkki kkuula
Asun Vantaalla

Paikalla (Piilotettu)

  • Viestejä: 2 005
Vs: Trailerin jumiutuneen Knott KF13 työntojarrun ihmettelyä
« Vastaus #13 : 07-12-2017, 09:21:08 »
Nämä kärryn jarrut kannnattaa pitää kummossa ettei käy kuten kävi muutamaviikko sitten vaimoni veljelle kun kuljetti 2kk vanhalla trailerilla autoa, vasen jarru oli jäänyt jumiin jonka seurauksena trailerin rengas syttyi palamaan ja sammuttimien puutteessa kyydissä ollut auto paloi samalla.
Olisiko syytä kieltää jarrut perävaunuissa. Tuollainenhan aiheuttaa kauhean vaaratilanteen.  >:D
-     sitä saa mitä tilaa   -

Paikalla (Piilotettu)

  • Valvoja
  • Viestejä: 3 011
Vs: Trailerin jumiutuneen Knott KF13 työntojarrun ihmettelyä
« Vastaus #14 : 07-12-2017, 09:42:42 »
Kyllä jarrulliset peräkärryt on oikeasti aika ongelmallisia harvoin käytettynä. Itsellä oli autonkuljetuskärry, ja kun sitä käytettiin ainakin se kerta kuukauteen, niin oli aika huoleton. Sitten kun käyttö harveni, niin kyllä sitä sai jarruja herkistellä ja vaijereita vaihdella usein.

Kerran kaivettiin kaverin kärry lumihangesta, kun yksi auto oli hajonnut ja piti hakea pois. Kun oli saatu kärry näkösälle, niin vähän aikaa kaverit istui painona, että saatiin kaikki pyörät pyörimään. Sitten kesken matkan näkyi takaa savupilvi, ja kärry vähän kiemurteli, kun yksi pyörä oli taas lukossa. Sitten kärry hyppäsi metrin verran ilmaa, ja alas tippumisen jälkeen taas kaikki pyörät pyöri. Onneksi ei ollut auto kyydissä vielä tuossa vaiheessa.