Kirjoittaja Aihe: Aina sama s..tanan moka  (Luettu 14798 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

Vs: Aina sama s..tanan moka
« Vastaus #15 : 17-11-2017, 22:58:36 »
Näistä tapeista puhuen tämä Joint Genie (http://www.joint-genie.com/) on aikas hyvä. Nopea se ei ole ja on kalliskin umpiraudaksi, mutta vain murto-osa vaikkapa Festoolin Dominon hinnasta. Mukana tulleet terät vaikuttavat aika hyvälaatuisilta. Kun hommia tekee omaksi ajankulukseen, näppärä vehje. Viimeksi tuolla tuli tapitettua saunan lauteiden osia.

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #16 : 17-11-2017, 23:30:19 »
Sinkkaliitoksissa ei ole yksi eikä kaksikaan kertaa, kun olen sahannut väärät palat irti.
Aiempi nimimerkki Janne-K

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #17 : 18-11-2017, 06:54:15 »
Mulla on paineilmalinjassa yksi vähän vuotava liitos sen verran kenkussa paikassa etten ole alkanut sitä uusiksi tekemään. Säiliön päässä on sulku millä saa linjasta paineet pois ja se pitäisi muistaa verstaalta lähtiessä laittaa kiinni...
Vaikka ovessa, silmän korkeudella, on lappu muistuttamassa asiasta, jää se juuttaan sulku auki lähes joka ilta.
Kun itse tekee, tulee juuri sellainen kuin sattuu tulemaan...

Paikalla (Piilotettu)

« Vastaus #18 : 18-11-2017, 09:17:39 »
Minulla on liiman levittämiseen pieni kuminen saumauslasta. Myös silikonipensseli nähtävästi toimii hyvin liiman levittämisessä ja kuivaneet liimat lähtee pois.

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen tehnyt lamelloliitoksia väärin. Vaikka koittaa kuinka tehdä ajatuksen kanssa ja huolellisesti niin huomaa jossain vaiheessa että päätypuuhun tuleville urille jyrsittäessä on kappale ollut väärin päin.

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
  • Valvoja
  • (Piilotettu)
« Vastaus #19 : 18-11-2017, 10:30:25 »
Mulla on paineilmalinjassa yksi vähän vuotava liitos sen verran kenkussa paikassa etten ole alkanut sitä uusiksi tekemään. Säiliön päässä on sulku millä saa linjasta paineet pois ja se pitäisi muistaa verstaalta lähtiessä laittaa kiinni...
Vaikka ovessa, silmän korkeudella, on lappu muistuttamassa asiasta, jää se juuttaan sulku auki lähes joka ilta.
Mulla on samantyyppinen ongelma. Pitänee laittaa sähköinen venttiili kompuran lähtöön. Otan aina virrat pois verstaalta. Ne ei yleensä unohdu, kun seinällä loistaa punainen valo ja radio pauhaa merkkinä.
- Halpa ja hyvä on yleensä eri paketeissa -

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #20 : 18-11-2017, 18:51:31 »
Kyllähän tuo liimapensseli pyrii jäämään kuivumaan, vaikka vesikippo on lavuarrissa sitä odottamassa. Lammellon kanssa tulee myös noita väärin kohdistuksia kohtuullisesti. Virheistä pitäisi oppia, mutta kun ei vaan.
Muista; Elämä on nyt!

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #21 : 18-11-2017, 19:02:52 »
10cm mittavirhe....

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
« Vastaus #22 : 18-11-2017, 19:21:39 »
10cm mittavirhe....
Jep, arvakkaas onko Tallmeterin mitta tullu kalliiks. Muutama ovi ja ikkuna 10cm väärän kokone, onneks annoin mukaan  ku myin toiselle verstaslaiselle kavahöylän. Laitoin saatekirjeen jossa toivoin ettei mitta tuu sille yhtä kalliiks.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #23 : 18-11-2017, 19:40:31 »
Tallmeterin mitta on kyllä huippu mukava, mutta vastaavia 10cm virheitä on tullut. Jostain kumman syystä oppimistakaan ei tapahdu toivotulla tavalla, vaan virhe uusiutuu silloin tällöin. 

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #24 : 18-11-2017, 20:12:42 »
Ostin kanssa sen Talmeterin ja hölmöilin oman osani. Talmeteri meni entiselle vävypojalle toivotuksin että älyää lukea käyttöohjeen...
Aiempi nimimerkki Jagr

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
« Vastaus #25 : 18-11-2017, 20:24:03 »
Tuhansia mittauksia/merkintöjä Talmeterillä, ja vaan yksi väärän kokoinen ikkuna. Sekin onneksi omaan taloon, ja häivytettävissä oleva ongelma. En luovu.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #26 : 18-11-2017, 20:30:56 »
Talmeterin kanssa olen välttynyt virheiltä. Mikrometrien kanssa on joskus, muka kiireessä, tullut aina niin ihania 0,5 mm virheitä.

Paineilmalinjan vuodoista tuli mieleen että mulla on jo pari vuotta odotellut jyrsimen suodatin-säädin-öljytin-kompleksissa tiivisteestä johtuva vuoto joka ei edes kuulu normaalien hälyäänten yli mutta vuotaa sen verran että kompressori käynee pari kertaa päivässä jo siitä johtuen... Mulla kompura on virroissa koko ajan kun ruuvin kanssa ei tarvitse pelätä että se jauhaisi itsensä väljäksi vaikka kävisikin yön ajan. Joku voisi vaikka laskeskella kuinka paljon tuossa on haaskaantunut rahaa kun 5,5 kW kompura nostaa 200 l säiliön paineen pari kertaa päivässä 7->10 bar parin vuoden ajan. Enemmän kuin tiiviste olisi maksanut.  :(

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
  • Valvoja
  • (Piilotettu)
« Vastaus #27 : 18-11-2017, 22:03:45 »
Tuosta kompurasta. Mua ei harmita muuta kuin se, että aina kun laittaa virrat verstaalle, niin kompura käy pärisemään.

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
Aina sama s..tanan moka
« Vastaus #28 : 18-11-2017, 22:41:59 »
Tuosta kompurasta. Mua ei harmita muuta kuin se, että aina kun laittaa virrat verstaalle, niin kompura käy pärisemään.
Pistäs mankkuventtiili heti kompuran jälkeen ennen mitään liittimiä, menee samalla kii ku verstaasta sähköt pois.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
  • Valvoja
  • (Piilotettu)
« Vastaus #29 : 18-11-2017, 22:51:02 »
Tossa jo haeskelin. Pitänee laittaa tilaukseen.