Kirjoittaja Aihe: Suorakaide HK-putkea Lahden talousalueelta?  (Luettu 1093 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
  • (Piilotettu)
Suorakaide HK-putkea Lahden talousalueelta?
« : 11-01-2018, 13:59:28 »
Olen tuloksetta Googletellut, muttei tärppää. Tarvetta olisi muutamalle 6 m pätkälle 50 x 25 x2 (tai 1,5) HK-putkea, alusinkitty olisi etusijalla.
Rautakauppojahan ei enää ole, eikä kukaan muukaan netissä mainosta.

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
Vs: Suorakaide HK-putkea Lahden talousalueelta?
« Vastaus #1 : 11-01-2018, 14:11:06 »
Puuilossa ois mutta 2 metrin pätkinä ja ilman sinkkiä  ???

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #2 : 11-01-2018, 14:14:46 »
Alusinkitty OTP on nykyän kiven alla. Täytys tilata tosi suuria määriä kerralla

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
  • (Piilotettu)
« Vastaus #3 : 11-01-2018, 14:27:52 »

Ai on? Viime viikolla tsekkasin niin suurin suorakaide oli 40x20. Hakemalleni koolle en löytänut edes hyllypaikkaa. Toisaalta  Puuilon 2 m pätkien metrihinta on reilusti tupla täysiin kankiin verratuna. Kolmanneksi noiden pätkien kanssa tulee paljon hukkaa ja/tai hitsausaumoja.
Sinänsä hyvä, että pätkiäkin saa, jos ei tarvetta ole enemmälle.

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
« Vastaus #4 : 11-01-2018, 14:42:20 »

Ai on? Viime viikolla tsekkasin niin suurin suorakaide oli 40x20. Hakemalleni koolle en löytänut edes hyllypaikkaa. Toisaalta  Puuilon 2 m pätkien metrihinta on reilusti tupla täysiin kankiin verratuna. Kolmanneksi noiden pätkien kanssa tulee paljon hukkaa ja/tai hitsausaumoja.
Sinänsä hyvä, että pätkiäkin saa, jos ei tarvetta ole enemmälle.
Tai no en siis Lahden puuilosta tiedä, nettisivuilta sellainen kuitenkin löytyy ja mun mielestä puuiloon saa tilattua sellaisiakin tuotteita mitä niillä ei ole suoraan hyllyssä.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #5 : 11-01-2018, 15:42:35 »
Oletkos kysyny Pasimetalli Oy:ltä, jos vaikka niillä sattuis olemaan.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #6 : 11-01-2018, 16:03:07 »
Oletkos tarkistanut Onnisen?  Se on nykyään Keskon sisarfirma ja Lahden putkihuolto voisi toimia välikätenä, heillä voi olla muitakin toimittajia, esim BE-group.

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
  • (Piilotettu)
« Vastaus #7 : 11-01-2018, 21:07:37 »
...nettisivuilta sellainen kuitenkin löytyy ja mun mielestä puuiloon saa tilattua sellaisiakin tuotteita mitä niillä ei ole suoraan hyllyssä.

Niinpä näyttää olevan, mutta pituus edelleen vain kaksi metriä ja hintaankin tulee kai vielä lisäksi toimituskulut.

Oletkos tarkistanut Onnisen?  Se on nykyään Keskon sisarfirma ja Lahden putkihuolto voisi toimia välikätenä, heillä voi olla muitakin toimittajia, esim BE-group.

Eipä tullut mieleen kysyä putkimiehiltä kanttiputkea, täytyypi tarkistaa. Google kyllä tarjosi kierteitettävää putkea, kun kantikasta etsiskelin.

Oletkos kysyny Pasimetalli Oy:ltä, jos vaikka niillä sattuis olemaan.

Varastoiko pojat nykyisin terästäkin, ennen ne meni suoraan sulattoon. Käytävä tämäkin tsekkaamassa, jos olisi hallissa, lumen alta ei kannata etsiä ja ruosteistahan mulla on ennestään.

Poissa (Piilotettu)

« Viimeksi muokattu: 11-01-2018, 21:25:19 kirjoittanut (Piilotettu) »

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
  • (Piilotettu)
« Vastaus #9 : 11-01-2018, 21:24:08 »
Tuon mä eilen netistä löysin, hitsaamiseenkin olisi tavallista ruotumatonta kela. Yritän kuitenkin vältellä kuumasinkityn ja rosterin ihokontaktia, mulla on peltiosat jo pokattuna. Herättelen tässä henkiin vanhan paskakärryn korjausprojektia ensi keväälle.
Se alusinkitty olisi ihanteellisin.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #10 : 11-01-2018, 22:57:44 »
Mä oon rautatarpeet saanu tyydytettyä orimattilan  k-maataloudesta tai mikä ruottalainen nykyään olikin. Tuolla mun mielestä palvelu pelaa hyvin ja hintataso ollut omasta mielestä kohdallaan, en tiedä onko lahden toimipisteessä yhtä hyvä palvelu vaikka saman kauppiaan alla ovat.  Ei tuollakaanrautaa hyllyssä ole mut pikaisesti on tulleet tilat. 

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #12 : 12-01-2018, 19:28:08 »
Käykö toinen materiaali?
https://www.taloon.com/suorakaideputki-ruostumaton-50x25x2-00-mm-1.4301-kevyesti-harjattu-pituus-6-m/LVI-1116223/dp
Toi nyt on kallis paikka, mutta saatavilla on.

Mustana: http://www.tuulissuonrautavarasto.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=279&category_id=97&option=com_virtuemart&Itemid=90
Varsin suolanen rahti tuolla rosteriputkella  : 159 € !

Suolainen koko kauppa... siis virtuaalikauppa, välikäsi, sihteeripalvelu, miten vaan... tavarat tulee suoraan tukuista/tehtaalta.

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
  • (Piilotettu)
« Vastaus #13 : 12-01-2018, 21:33:50 »
Nuo nettikaupat olen kolunnut, niistä yksikään ei ole Lahden talousalueella. Tarvitsemani kokonaismäärä on kuitenkin niin pieni, että rahdin osuus tulee aina kohtuuttomaksi. Lähtökohtaisesti aion itse hakea, en kaukaa, muutama salko tulee itsekuljettaen myös suorempana perille.

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
  • (Piilotettu)
« Vastaus #14 : 16-01-2018, 12:51:56 »
Nonni, tämäkin homma hoitui, kiitos verstaslaisille vinkeistä, löytyi tosin muuta kautta, mutta sekin Kotiverstaslaisen myötävaikutuksella.
Juuri tarvittava määrä oli kaupan.