Kirjoittaja Aihe: Eräänlainen vinssi  (Luettu 2685 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 617
Eräänlainen vinssi
« : 19-01-2018, 22:37:03 »
 Liekkö kellään kokemuksia tämäntapaisesta keksinnöstä? Kauan on ollut ajatuksena vähän tuon tapainen viritys ja taas tuli kivoja ideoita valmiin tuotteen ilmaannuttua:


https://youtu.be/trrEKbc6uqE
"One good test is worth a thousand expert opinions." - Wernher von Braun.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 347
Vs: Eräänlainen vinssi
« Vastaus #1 : 19-01-2018, 23:45:00 »
Offikäytössä aivan turha. Siinä vaiheessa kun on jumissa, on luultavasti renkaatkin syvällä suossa tai mudassa. Siinähän kiinnittelet "vinssinkelaa". Oikeastaan koko idean "idea" on kadoksissa. Jos tietää tarvitsevansa vinssiä, miksei laita oikeaa? Ehkä jossain seuduilla, jossa 99,999% ajoista pärjää ilman tuollaista, ja seutu on kuivaa, voisi puoltaa paikkaansa.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 124
Vs: Eräänlainen vinssi
« Vastaus #2 : 20-01-2018, 09:23:50 »
Komppaan tta:ta
Salkkutalja ajaa saman asian monikäyttöisemmin, jos hätävaraa haluaa.

Maastotunkilla pystyy myös vinssaamaan hätätapauksessa, on hitaampaa taljaan verrattuna.

Videolla esitellyn tuotteen yksi heikkous on siinä että vaatii renkaan luistoa toimiakseen.

Jos tekemisen iloa haluaa niin sitähän siitä saa.

Poissa (Piilotettu)

  • (Piilotettu)
  • Valvoja
  • Viestejä: 2 601
  • (Piilotettu)
Vs: Eräänlainen vinssi
« Vastaus #3 : 20-01-2018, 12:33:26 »
Etupyörissä oli jotkut narun ohjaimet. Niitä ei kyllä videolla mainostettu. Tuossa ongelmana on se, että naru pitää saada juurikin oikeaan suuntaa. Muutoin kyllä ei kelaa sitä kunnolla, vaan saattaa lipsahtaa ohi.

Vähän jos auto liukuu sivuttain niin tuskin toimii.

Mutta hauska keksintö sinänsä.
- Halpa ja hyvä on yleensä eri paketeissa -

Paikalla (Piilotettu)

  • Valvoja
  • Viestejä: 3 078
  • (Piilotettu)
Vs: Eräänlainen vinssi
« Vastaus #4 : 20-01-2018, 18:58:07 »
Talven pahoja paikkoja varten isoon pakettiautoon hommasin lumiketjut, jotka pystyy pujottamaan paikalleen renkaat maassa. Paikalleen laittoon menee ehkä se 10 minuuttia. Mutta olosuhteet, missä auto ei ilman ketjuja lähtenyt edes liikkeelle tasamaalta, muuttui aivan kuin kesä keliksi. Kulki jyrkätkin mäet sutimatta. Voin suositella varalle paljon mielummin kuin tuollaisia kelavirityksiä.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 315
Vs: Eräänlainen vinssi
« Vastaus #5 : 20-01-2018, 19:02:44 »
Lisäisin sellaisen huomion: että tuollainen "vinssi" tarvitsee toimiakseen lukittavan tasauspyörästön !
Ilman lukkoa ei tollasessa tapahdu juuri mitään

Ko esittely videolla kaikki ajoneuvot ovat lukittavilla tasauspyörästöillä varustettuja

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 138
Vs: Eräänlainen vinssi
« Vastaus #6 : 20-01-2018, 19:41:58 »
Ei kai se lukko nyt välttämätön ole jos toi kela on molemmissa takapyörissä.

Paikalla (Piilotettu)

  • Valvoja
  • Viestejä: 3 078
  • (Piilotettu)
Vs: Eräänlainen vinssi
« Vastaus #7 : 20-01-2018, 19:51:00 »
Jos on jatkuva neliveto, niin silloin täytyy olla keskustasauspyörästön lukko. Muuten ei lukkoa tarvita. Mutta nuo ohjaimet etupyörissä on aika välttämättömät. Muuten nuo narut kyllä putoaa keloilta sivuun.

Poissa (Piilotettu)

  • (Piilotettu)
  • Valvoja
  • Viestejä: 2 601
  • (Piilotettu)
Vs: Eräänlainen vinssi
« Vastaus #8 : 20-01-2018, 20:00:28 »
Tämä menee hieman samaan sarjaan Jenkki-keksinnöistä: http://www.hitchrific.com/index.php?route=product/category&path=60
- Halpa ja hyvä on yleensä eri paketeissa -

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 315
Vs: Eräänlainen vinssi
« Vastaus #9 : 20-01-2018, 20:29:13 »
Jos on jatkuva neliveto, niin silloin täytyy olla keskustasauspyörästön lukko. Muuten ei lukkoa tarvita. Mutta nuo ohjaimet etupyörissä on aika välttämättömät. Muuten nuo narut kyllä putoaa keloilta sivuun.

Mitenkäs ko asia 4x4 vetoisiin liittyy ??

Joudun nyt palauttamaan mieliin miten "huonosti" ilman lukkoa olevat A: taka B: etu, vetoiset ajoneuvot lähtevät tai pääsevät liikkeelle jos toisen puolen pyörät ovat jäällä ja toiset vaikka puhtaalla hiekalla ??

Mikäs mahtanee olla vastaus ylläolevaan ?? 
A: lähtee kuin hauki rannasta ?
B: Ei tapahdu mitään kun toinen pyörä "sutii" ? vai
C: jotain muuta ??

Joudun kyllä epäilemään että joillakin on joko unohtunut tai muuten sekaisin käsitykset sen suhteen miten auton tasauspyörästö(t) toimii missäkin tilanteessa tai sitten eivät ole koskaan asiaan oikeasti perehtyneet

Ihan vinkkinä ! kannattaa kokeilla ja tutustua autolla "ristiinriipunnaksi" kutsuttuun tilanteeseen ja tulla sen jälkeen kertomaan kuinka hyvin siitä pääsi pois ilman niitä "tarpeettomia" lukkoja ?? kuka ensin ??
« Viimeksi muokattu: 20-01-2018, 20:36:13 kirjoittanut (Piilotettu) »

Paikalla (Piilotettu)

  • Valvoja
  • Viestejä: 3 078
  • (Piilotettu)
Vs: Eräänlainen vinssi
« Vastaus #10 : 20-01-2018, 20:32:14 »
Jos on jatkuva neliveto, niin silloin täytyy olla keskustasauspyörästön lukko. Muuten ei lukkoa tarvita. Mutta nuo ohjaimet etupyörissä on aika välttämättömät. Muuten nuo narut kyllä putoaa keloilta sivuun.

Mitenkäs ko asia 4x4 vetoisiin liittyy ??

Joudun nyt palauttamaan mieliin miten "huonosti" ilman lukkoa olevat A: taka B: etu, vetoiset ajoneuvot lähtevät tai pääsevät liikkeelle jos toisen puolen pyörät ovat jäällä ja toiset vaikka puhtaalla hiekalla ??

Mikäs mahtanee olla vastaus ylläolevaan ??? A: lähtee kuin hauki rannasta ? B: Ei tapahdu mitään kun toinen pyörä "sutii" ? vau C: jotain muuta ??

Joudun kyllä epäilemään että joillakin on unohtunut tai muuten sekaisin sen suhteen miten auton tasauspyörästö(t) toimii missäkin tilanteessa  :idiot2:

Jos noi narut on molemmissa vetävissä pyörissä etu tai takavetosessa autossa, niin lukosta ei ole mitään hyötyä tai tarvetta. Molemmin puolin ne oli asennettu noissa alkuperäisenkin videon autoissa.

Paikalla (Piilotettu)

  • Valvoja
  • Viestejä: 3 078
  • (Piilotettu)
Vs: Eräänlainen vinssi
« Vastaus #11 : 20-01-2018, 20:49:14 »
Ihan vinkkinä ! kannattaa kokeilla ja tutustua autolla "ristiinriipunnaksi" kutsuttuun tilanteeseen ja tulla sen jälkeen kertomaan kuinka hyvin siitä pääsi pois ilman niitä "tarpeettomia" lukkoja ?? kuka ensin ??

Tässä olikin kyse noiden "vinssien" käytön yhteydessä lukkojen tarpeellisuudesta. Ei yleensä lukkojen tarpeellisuudesta. :idiot2:

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 315
Vs: Eräänlainen vinssi
« Vastaus #12 : 20-01-2018, 21:03:09 »
Ihan vinkkinä ! kannattaa kokeilla ja tutustua autolla "ristiinriipunnaksi" kutsuttuun tilanteeseen ja tulla sen jälkeen kertomaan kuinka hyvin siitä pääsi pois ilman niitä "tarpeettomia" lukkoja ?? kuka ensin ??

Tässä olikin kyse noiden "vinssien" käytön yhteydessä lukkojen tarpeellisuudesta. Ei yleensä lukkojen tarpeellisuudesta. :idiot2:

No ainakin mä näin tossa videolla muutaman kohdan missä tää "juttu" oli pelkästään toisessa etu/takapyörässä ja väitän että ilman lukkoja kyseisenlaisessa tilanteessa ei mainoksen esittämä toiminta ole mahdollista !!

Ja toistan aikaisemman !

Ko esittely videolla kaikki ajoneuvot ovat lukittavilla tasauspyörästöillä varustettuja

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 124
Vs: Eräänlainen vinssi
« Vastaus #13 : 20-01-2018, 21:59:37 »
Minä koitin ajatuksella kahtua mutta.puhelimen näytöltä en voinut todeta että selkeästi ois vain toisella puolen ollu.

Ja tässä yhteydessä  niillä akselien lukoilla ei ole väliä, vaikka noissa vehkeissä ne ois ollukki.
Jos on keskitasauspyörästö niin siinä on oltava lukko tuon kans.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 2 743
Vs: Eräänlainen vinssi
« Vastaus #14 : 20-01-2018, 22:31:13 »
Read the fucking manual :)

http://www.bushwinch.com.au/the-bush-winch-advantages/all-types-of-vehicle/

"
Differential Locks:
Vehicles with TC and/or a Diff Lock works well with the Bush Winch but at the same time it is not necessary to have either. A winch rope that is a closed loop coming of the winch on one side of the vehicle, goes forward around the anchor and back on the other side of the vehicle will prevent the Diff from working; effectively the same as a Diff Lock. Of course if your vehicle already has Diff Lock you could consider just winching off one side.
"
« Viimeksi muokattu: 20-01-2018, 22:34:24 kirjoittanut (Piilotettu) »