Kirjoittaja Aihe: Viistettä vaneriin  (Luettu 1909 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 193
Viistettä vaneriin
« : 26-01-2018, 09:22:19 »
Projekti mielessä, mutta vaatisi 4 mm vaneriliuskan (20 cm leveä) pituussuuntaista ohentamista n. 25 cm matkalla nollaan, suht suoraviivaisesti. Mikä olisi suht varma työstötapa? Oiko/tasohöylää ei ole, nauhahiomakone, erilaisia höyliä on.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 136
Vs: Viistettä vaneriin
« Vastaus #1 : 26-01-2018, 10:38:21 »
Teipillä, kuumaliimalla johonkin tukilautaan kiinni ja sirkkeliin. Noin ehkä itse kokeilisin.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 136
Vs: Viistettä vaneriin
« Vastaus #2 : 26-01-2018, 10:43:36 »
Sorry, työstöleveys taitaakin ylittää tuon sirkkeliajatuksen, mutta sama idea ja ohjaus nauhahiomakoneelle.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 49
Vs: Viistettä vaneriin
« Vastaus #3 : 27-01-2018, 10:06:42 »
Googleen ’router planing jig’..

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 179
Vs: Viistettä vaneriin
« Vastaus #4 : 27-01-2018, 11:04:05 »
Vaneri kahden paksumman levyn väliin. Saat leveät tukipinnat molemmille puolille, teit työstön sit millä työkalulla hyvänsä. Jos teet liimausta varten noita niin laita monta nippuun ja aja koko pakka kerralla vaikka sillä nauhakoneella. Tulee about sama kulma kaikkiin niin sopivat hyvin yhteen. Tuo jyrsinjigikin on kyl hyvä jos jyrsin käytettävissä.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 193
Vs: Viistettä vaneriin
« Vastaus #5 : 27-01-2018, 15:52:54 »
Jyrsinjigi vois olla mun varustukseen sopivin. Taidan eka tosin kokeilla tuota paksumpien levyjen käyttöä, jyrsinjigissä aina pieni virittely.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 193
Vs: Viistettä vaneriin
« Vastaus #6 : 28-01-2018, 22:45:31 »
Käsihöylällä lähtikin aivan riittävällä tarkkuudella. Viiluista syntyy hyvät apuviivat ihan itsekseen.