Kirjoittaja Aihe: Tappi kysyjän pers**s**n?  (Luettu 1607 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

Tappi kysyjän pers**s**n?
« : 31-01-2018, 19:47:06 »
Kyselinkin jo tuolla chatti ketjussa,mutta ei tuntunut tulevan veikkauksia. Mitähän ne mahtaisivat nämä puikot olla? Jotakin reijän kohistimia?

Poissa (Piilotettu)

Vs: Tappi kysyjän pers**s**n?
« Vastaus #1 : 31-01-2018, 21:31:18 »
Outo tunne,että olisin tuollaisen setin joskus nähnyt mutta kun ei millään muista....

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #2 : 31-01-2018, 21:39:45 »
onko ne jotain mittapaloja eri halkaisijaisille reijille?

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #3 : 31-01-2018, 22:16:45 »
Ei. "pin gauge" on eri eläin.

Ehkä avain on niiden lukumäärässä ja mitoissa. Ajatellaampa vaikka että sulla on muutama levy, joissa on vaikka kolme kiinnitysreikää ja joku piirre pitää keskittää tms. silloin voidaan parilla tapilla kiinnittää lähes oikeeseen paikkaan ja tuolla epäkeskotapilla ottaa välykset kiinni johonkin laitaan. Reiät eivät ikinä ole täysin oikeessa paikassa, joten jos on useita reikiä, niin ne eivät millään osu hyvin pienellä toleranssilla oikeeseen paikkaan.

Mä olen alalla jossa kone pitää linjata tarkemmaksi kun mitä rakenne on. Linjauksen jälkeen laitetaan kiristetään ruuvit, tarkistetaan ja kalvitaan pinnit paikkohin, jotka pitää saada uudestaan paikoilleen toistensa suhteen.

Pekka

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #4 : 01-02-2018, 06:26:00 »
Tuota keskittämistä olen itsekkin uumoillut. Etenkin tuolla "ovaalilla" saisi kaksi reikää pyöräytettyä kohdalleen. Lähinnä vaan mietityttää onko noilla ollut joku tietty laite missä noita on tarvittu,ja millä nimellä moisia mahdetaan kutsua? Itsellä taitaa joutaa sorviin aihioiksi .  :D