Kirjoittaja Aihe: ISO O-rengas  (Luettu 1492 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 917
ISO O-rengas
« : 11-02-2018, 09:41:14 »
Aallon tarjoiluvaunun pyörien kumipinnat alkavat olla hapertuneet rikki. Siihen passaisi 8mm paksu ja noin 325mm sisähalkaisijaltaan oleva o-rengas tai vastaava. Löytyykö näin isoja vai miten tuon ratkaisisi?

Paikalla (Piilotettu)

  • Viestejä: 2 674
Vs: ISO O-rengas
« Vastaus #1 : 11-02-2018, 09:46:50 »
vuorenmaalta voisi kysellä.

EDIT: linkki: http://www.vuorenmaa.fi/

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 2 706

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 917
Vs: ISO O-rengas
« Vastaus #3 : 11-02-2018, 10:26:25 »
Liquosolillako nuo liimataan? Ei olis enää paha hinta.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 2 706
Vs: ISO O-rengas
« Vastaus #4 : 11-02-2018, 10:47:14 »
Pikaliimaa, syanoakrylaattia.

http://www.threebond.com/technical/technicalnews/pdf/tech21.pdf
NBR-NBR -liitoksen asettumisaika ~40 sekuntia.

Poissa (Piilotettu)

  • Valvoja
  • Viestejä: 3 034
Vs: ISO O-rengas
« Vastaus #5 : 11-02-2018, 10:49:51 »
Noi PU hihnat saa jatkettua kuumailmapistoolilla lämmittämällä, ja sen jälkeen vaan päät vastakkain siten, että vähän tursuaa tavaraa saumasta. Jäähtymisen jälkeen purseet pois.

Poissa (Piilotettu)

  • Valvoja
  • Viestejä: 3 034
Vs: ISO O-rengas
« Vastaus #6 : 11-02-2018, 12:36:44 »
Noi PU hihnat saa jatkettua kuumailmapuhaltimella lämmittämällä, ja sen jälkeen vaan päät vastakkain siten, että vähän tursuaa tavaraa saumasta. Jäähtymisen jälkeen purseet pois.

Tarkoitus oli vaan korjata tuo kuumailmapuhaltimeksi, mutta painoinkin näköjään lainaa nappia muokkaa sijasta.

Poissa (Piilotettu)

  • Valvoja
  • Viestejä: 2 903
Vs: ISO O-rengas
« Vastaus #7 : 11-02-2018, 13:09:23 »
Kunhan ei käytä kuumaliimapuhallinta  8)
Lämmitin kerran kuumaliimatankoa kuumailmapuhaltimella, reilusti puhallustehoa niin se ampuu kuumaliimaseittiä seinälle/kattoon  ;D

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 2 706
Vs: ISO O-rengas
« Vastaus #8 : 11-02-2018, 14:33:27 »
O-renkaat ja nauhat saa sulateliimattua kun laittaa vaikka pellipalan ruuvipenkkiin, kuumentaa sen toholla ja sitten molemmille puolille tökkää pāät ja luiskauttaa ne yhteen pellin reunalta.
« Viimeksi muokattu: 11-02-2018, 14:51:07 kirjoittanut (Piilotettu) »

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 130
Vs: ISO O-rengas
« Vastaus #9 : 11-02-2018, 14:36:39 »
Mulla on hyvät suhteet (hinnat) o-renkaiden toimitukseen, laita yv jos haluat tarjouksen liimatusta ja kokonaisesta. Kirjeellä kulkee. Melkein 90 kovuuksinen rengas olis parempi tuohon käyttöön.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 567
Vs: ISO O-rengas
« Vastaus #10 : 12-02-2018, 00:09:22 »
Tuota O-rengasta myydään metritavarana eri paksuisina siitä kun sopivan pätkän leikkaa ja pikaliimalla päät yhteen,niin saa sopivan ihan tekemällä itse.

Poissa (Piilotettu)

  • Valvoja
  • Viestejä: 2 903
Vs: ISO O-rengas
« Vastaus #11 : 12-02-2018, 00:11:08 »
O-renkaat ja nauhat saa sulateliimattua kun laittaa vaikka pellipalan ruuvipenkkiin, kuumentaa sen toholla ja sitten molemmille puolille tökkää pāät ja luiskauttaa ne yhteen pellin reunalta.
Toimiiko tosiaan tavallisiin o-renkaisiin vai oliko tää nyt uretaanirenkaille?

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 1 567
Vs: ISO O-rengas
« Vastaus #12 : 12-02-2018, 23:17:11 »
Ei minusta ainakaan kumisia o-rengas nauhoja pysty sulattamalla liittämään.Noita on kyllä jatkettu sellaisella kumille tarkoitetulla pikaliimalla joka on joustavaa.Liimausta varten oli sellainen liimausjigi jolla nauhan päät sai kohdistettua toisiinsa.Samassa jigissä oli sellainen leikkuuterä jolla tuli päät suoraan.Uretaani nauhaa pystyy jatkamaan kuumentamalla.

Poissa (Piilotettu)

  • Viestejä: 2 678
  • (Piilotettu)
Vs: ISO O-rengas
« Vastaus #13 : 13-02-2018, 01:54:02 »
Täältä myös ääni pikaliimalle, saa olla maitokaupan Loctitea. NBR, EPDM ja muut mustat kumirinkulat liittyy ketterästi ihan tavallisella syanoakrylaatilla. Metritavaralle on hyvä tehdä leikkaus- ja liimausjigi että saa päät kohdistettua suoraan, kaksi vierekkäin liitettyä pyykkipinnaa ohjaa 8mm pötköä jo auttavasti, holkittaa tai muotoilee pinnoja tarvittavan tiivistehalkaisijan mukaan. Kovettunut, ylimääräinen liimapurse muotoutuu dremelin katkaisulaikalla samassa jigissä kun jättää pinnojen väliin millin työraon ja kääntää hiottavaa pintaa laikalle sopivasti. Kumirinkulan liitospintojen kohtisuoraa katkaisua on hyvä harjoitella, onnistuu kotioloissa helpoiten kun leikkaa liimattavat pinnat oikein terävällä vaikkapa metalliköntsään poratun reiän huulta vasten. Pihdeillä tai saksilla leikkaus ei ole hyvä ajatus, siinä venyy liimattavat pinnat muodottomiksi. Uudessa leikkausterässä voi olla suojavoiteluainetta, leikkauspinnat kannattaa tuulettaa asetonilla ennen liimausta.

Testaa myös ennen rinkulan liimausta ettei kulutuspinnaksi valittu tiiviste jätä viivaa parkettiin. Pyöriessään ei jätä mutta sivuttain siirtäessä on vähän noloa jos arvokaluste merkkaa reviiriä.
Aiempi käyttäjätunnus rallirami