Kirjoittaja Aihe: Hyvä OBD lukija VAG konsernin kulkuvälineelle (VW)  (Luettu 1300 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

Moro,

Mulla on 2008 Touran ja kojelauta muistuttaa joulukuusta... no melkein.
Tällä hetkellä palaa (vain) moottorin varoitusvalo (johtuu jäähdytysnesteen anturin viasta) ja ABS ja luistonestojärjestelmän varoitusvalot. :)
Ois kiva tietää että mistä tuo ABS ja luistonestovalo johtuu ja että pystyykö ne sammuttamaan itse esim. anturia vaihtamalla tjms.

Onko kokemuksia n. <150€ hintaluokan lukijoista, joilla sais vikakoodit luettua riittävän tarkalle tasolle ?
Esim. tämmöisestä https://www.elekma.com/kattava-vikakoodinlukija-vag-autoon

/Antti
Ei voi mitään, joskus vaan hymyilyttää...

Poissa (Piilotettu)

Vs: Hyvä OBD lukija VAG konsernin kulkuvälineelle (VW)
« Vastaus #1 : 14-02-2018, 13:23:25 »
Itse tulin hankkineeksi tuollaisen Blue tooth palikan josta saa ihan kiitettävästi tietoa puhelimeen tai tablettiin. Itsellä ilmainen ohjelma jolla saa sammutettua moottorin virhevalon joka syttyy syystä jota ei merkkiverstas ole saanut selvitettyä. Maksullisilla ohjelmilla irtoaa ilmeisesti paljon enemmän tietoa ja apua virhekoodien kanssa.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #2 : 14-02-2018, 13:38:14 »
Tommonen obd ii bluetooth palikka maksoi  kiinan päästä tilattuna melkein 3 euroa. Täysin sama kilke mätänetissä 35 euroo. :D

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #3 : 14-02-2018, 14:13:51 »
Jos haluaa kunnollisen työkalun volkkarikonserin autoihin, niin on kaksi järkevää vaihtoehtoa. Joko VCDS (~300€) tai OBDeleven (<100€). Jos riittää halpa romu moottorin vikakoodien lukuun niin sitten se 3€ adapteri kiinasta ja joku kännykkäsofta.

Tuo linkin laite on täysin järjetön, 150€ laitteesta jolla pystyy vain lukemaan vikakoodeja eikä lainkaan tekemään mitään koodauksia on silkkaa ryöstöä.  :idiot2:

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #4 : 14-02-2018, 15:13:44 »
Ääni Rosstech:n piuhalle. Emännän Skeidassa paloi turvatyynyvalo -> VCDS:llä paikantui vänkärin oven anturin viaksi tai kosketushäiriöksi -> haitarin sisässä ollut katkennut piuha löyty n 15 min sisässä.

Turbotecin verkkokaupasta löytyy uusi kolmeen autoon rajattu malli aika halvalla. Vikakoodeja voi nollata niin monesta kuin tykkää, mutta huoltovälin asettaminen tms vie aina yhden noista kolmesta lisenssistä.

Poissa (Piilotettu)

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #6 : 16-02-2018, 10:36:57 »
tuo VCDS ois varmasti hyvä, mut vähän kalliin kuuloinen mun käyttöön...
Tilasin tuon OBDEleven palikan, katsotaan mihin sillä pääsee :)

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä.

/Antti
Ei voi mitään, joskus vaan hymyilyttää...

Paikalla (Piilotettu)

• Valvoja
  • (Piilotettu)
« Vastaus #7 : 16-02-2018, 10:51:03 »
Mulla on ollut tämä noin vuoden ajan, ja olen ollut tyytyväinen. https://www.ikatech.fi/tuotteet.html?id=7/579855
Ei varmasti pärjää kaikissa asioissa merkkikohtaiselle laitteelle, mutta on saanut kaikista autoista luettua monipuolisesti kaikki anturitiedot, vikakoodien lisäksi. Ja löytää kaikki autossa todellisuudessa olevat boksit.

Noiden muutaman euron lukulaitteiden kanssa menee vaan hermot. Ne kun on useimmiten raudaltaankin täysin kelvotonta laatua, ja niiden ohjelmistot on jotain vanhoja osin purettuja versioita, joiden asentaminen vaatii usein jonkun vanhan käyttiksen.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #8 : 16-02-2018, 14:38:56 »
Tuo on varmaan ihan asiallinen monimerkkilukija, mutta silloin kun selvästi on tarvetta vain yhdelle automerkille niin kannattaa satsata siihen merkkikohtaiseen.

Helpottaa paljon vikojen selvittelyä, kun vikakoodin saa esille tarkasti eikä vain vähän sinnepäin. Yleensä myös sellaisessa muodossa, jolla googlaamalla saa hyvin lisää tietoa asiasta. Viimeisin esimerkki jonka muistan volkkareista, oli turvatyynyn vian selvittely. Yleistesteri sanoi "sytytyspiiri pääturvatyyny, etuvasen" jonka pohjalta alettiin jakaa erilaisia neuvoja jotka kaikki suuntautuivat ohjauspyörän airbagiin.

Todellisuudessa vika oli katonrajassa olevassa turvatyynyssä joka, noh, suojaa vasemmalla puolella niin edessä kuin takanakin istuvien päitä. Eli pääturvatyyny toki, mutta merkkitesteri olisi antanut suoraan paljon tarkemman tiedon.

Hyviä työkaluja monenlaisia ja jokaiselle toki paikkansa, jos on monia automerkkejä niin ei tietenkään kestä harrastajan lompakko ostaa jokaiselle merkkikohtaisia työkaluja.  :)

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #9 : 16-02-2018, 16:42:39 »
Ääni kanssa vcds:lle, mulla on tuo vanhempi can + hex kaapeli. Laskeskelin että kun itse muutaman kerran käyttää niin maksaa itsensä nopeasti takaisin.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #10 : 16-02-2018, 17:18:42 »
Jos joku Oulun seudulla tarvitsee VCDS piuhaa niin minulta saa lainaksi.
Aiempi nimimerkki Jagr

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #11 : 16-02-2018, 18:54:10 »
Minulla on myös tuo Ross-techin kaapeli. Maksoi itsensä muutamalla käyttökerralla takaisin.
Plussana vcds automaattinen päivitys tietokoneeseen aina kun uusi versio tulee.