Kirjoittaja Aihe: Automaattivaihteistoöljy JWS3309  (Luettu 1674 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

Vs: Automaattivaihteistoöljy JWS3309
« Vastaus #15 : 07-03-2018, 14:49:15 »
teemun kans samoilla linjoilla. ei se huolto niitä laatikoita riko, vaan huoltamattomuus. yleensä, jos on sellanen käyttäjä, ettei juuri viitsi huoltaa, niin viimeistään siinä kohtia, kun alkaa vikoja ilmaantua, niin alkaa sitten se huoltaminenkin. yleensä sillon ollaan jo huomattavasti myöhässä ja vahinko on jo sattunut. sama koskee myös periä. sanotaan, että ei kannata vaihtaa peräöljyjä, ettei perä ala huutaan. ei ne öljyjä vaihtamalla ala huutaan, ellei vanhoissa öljyissä ole jotain äänenpoisto lisäaineita tms. ja perä valmiiksi rikki. olen vahvasti sitä mieltä, että huoltaminen kannattaa, vaikka sitten myöhässä. jos ei huolla, niin on takuuvarma asia, että ennenmmin, tai myöhemmin jostain menee rikki.

mulla on ollut useita automaattilootalla varustettuja autoja. ja samaa sepustusta lueskellut, että jos ei ole koskaan vaihdettu, niin ei kannata vaihtaakkaan. siitä huolimatta olen vaihtanut ja ainoa, mitä olen huomannut, niin korkeintaan toiminta on muuttunut jouhevammaksi. mun pelit on sen verran vanhoja, että niihin käy atf220, tai 320. yksi syy jouhevuuteen voi olla se, että olen laitellut yleensä tuota tuoreempaa öljyä, joka on myös notkeempaa. tuntuu ajossa pehmeemmältä ja jouheemmalta. varsinkin, kun ei ole mitään turbiinilukkoja ja turbiini luistelee enemmän tuolla notkeemmalla öljyllä.

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
« Vastaus #16 : 07-03-2018, 18:57:40 »
Emännän Primeralla vaihtoväli 60 000km, mun letukalla 25 000km ja samalla vaihtuu suaratin. Onko muilla suaratinta automaatin öljyille, vai onko se jenkkien oma juttu?
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa (Piilotettu)

• Renkaanvaihdot Keski-Uudellamaalla
« Vastaus #17 : 07-03-2018, 18:58:52 »
Passatin ZFssä on itsellä vaihdettava suodatin, mutta tuossa Insignian Aisinissa ei ole.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #18 : 07-03-2018, 20:43:26 »
ZF:issä yleensä on suodatin. On se tuossa Volvonkin käyttämässä laatikossa, mutta ihan keskellä, ettei vaihto ole järkevää.

Huolto on hyvä tottakai, mutta jos se tehdään ekan kerran esim. 300tkm ajettuun, voi se olla paha.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #19 : 07-03-2018, 21:44:19 »
Noissa monissa AW:n- laatikoissa ei ole suodatinta, ei tuosakaan mikä volvossa on. Niissä on pelkkä sihti lootan imupuolella ja vaihteistossa ei ole avattavaa öljypohjaa.
Aikaisempi nimimerkki kkuula
Asun Vantaalla

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #20 : 08-03-2018, 14:40:57 »
mersuissa on suodatin, en tiedä kuinka vanhoissa, mutta ennen 90 lukua ainakin löytyy. öljypohja pitää avata ja sieltä paljastuu vaihdettava suodatin.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #21 : 08-03-2018, 20:50:49 »
Näin kerran tuollaisen Hondan automaattivaihteiston joka oli avattu remonttia varten.Siinä suodatin oli vaihteiston keskellä välitiivisteen yhteydessä.Eli sellaiseen ei voi vaihtaa suodatinta ellei pura vaihteistoa.Siinäkin oli vika tullut vaihtamattomista öljyistä ja suodatin tukossa estäen öljynkierron.

Paikalla (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #22 : 08-03-2018, 21:47:18 »
Alkuperäisessä volvon ohjekirjassa sanotaan että öljyä ei tarvitse vaihtaa sillä se kestää vaihteiston koko käyttöiän. Eihän tuota tarkempaa määrittelyä ole olemassakaan  ;D

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #23 : 09-03-2018, 14:31:06 »
Alkuperäisessä volvon ohjekirjassa sanotaan että öljyä ei tarvitse vaihtaa sillä se kestää vaihteiston koko käyttöiän. Eihän tuota tarkempaa määrittelyä ole olemassakaan  ;D

toi on kyllä hyvä. sama sääntö pätee kaiken merkkisiin ja sopii myös perään ja moottoriinkin. ;D

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #24 : 09-03-2018, 15:09:48 »

toi on kyllä hyvä. sama sääntö pätee kaiken merkkisiin ja sopii myös perään ja moottoriinkin. ;D
Tuo kertoo kyllä paljon siitä mentaliteetistä jolla noita vehkeitä nykypäivänä suunnitellaan. Esimerkiksi periin ja kulmavaihteisiin ei myydä varaosina laakereita tai shimmejä vaan halutaan myydä koko perä runkoineen, nämä on sitten tietysti sen hintaisia että vaihtaminen ei yli 10v vanhaan autoon ole kannattavaa.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Jaakko

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #25 : 09-03-2018, 15:21:41 »
totta. ja joissain autoissa on sellaset lootat, että puuttuu vallan koko tyhjennysproppu. olikohan saab yksi niistä. siitä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta muistelisin noin. ja johonkin 90 luvun skodaan joskus tein jotain remonttia ja olikohan joku pakki anturi tms, minkä irrottamalla sain imettyä öljyt pois lootasta ja laitettua uudet tilalle. ei kovin pitkäikäsiä vekottimia, jos tosiaan kestää koko lootan eliniän samat öljyt..

Paikalla (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #26 : 09-03-2018, 19:00:18 »
Nyt on awd vovlo ja siinä joutuu etupään vinkelväxelin öljyt ja peräöljyt imemään pienellä pillillä pihalle täyttöreiästä. eipä se mikään houdinisuoritus ole mutta tekis silti mieli ottaa murikat pöydälle ja tehä pohjaroput. Porsineet perät vaihdetaan volvoihin aina uudet vaikka siihen voisi vaihtaa laakerit ja stefat. Laakereilla siellä kuitenkin ne kilsat tulee täyteen eikä hammaspyörillä. Freelanderissa (2) on tismalleen sama perä ja siihen myydään kuitenkin ihan korjaussarjoja.  :idiot2:

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #27 : 09-03-2018, 19:06:05 »
Onkohan tuohon freelanderin perään saatavana myös shimmejä hammaskosketuksen säätöön

Jaakko

Paikalla (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #28 : 09-03-2018, 19:08:39 »
no ihan niin tarkkaan en vielä tutkinut. haaveilen pärjääväni pelkillä öljynvaihdoilla.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #29 : 09-03-2018, 19:10:31 »
Sillä vain kysyin kun omaan perään jouduin juuri tekemään laakereiden vaihdon ja ujeltaa

Jaakko