Kirjoittaja Aihe: Henkilönostin?  (Luettu 4230 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

Vs: Henkilönostin?
« Vastaus #30 : 24-06-2018, 21:40:56 »
Kone oli muistaakseni -07 ja taisi tapahtua noin 6 vuotta sitten.
Voisin löytää valokuvia tuosta. Meinasi kaverilta henki lähteä.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #31 : 19-08-2018, 13:03:13 »
onko tullut tarjouksia nostokoneista?

vähän ot.

töissä joutuu aina toisinaan korkeuksiin. yleensä trukin piikkeihin tulevalla ihan virallisella henkilönostokorilla. mutta nyt parina viimepäivänä sellasella saksilava nosturillakin. kyllä se joka kerta itteeni hirvittää, kun tietää, että henki on jonkun toisen käsissä. kerran meinasin trukin korista tipahtaakkin, kun kuski jossain siellä alapuolella alkoi vahingossa peruuttaan kesken kaiken, kun olin kiipeemässä korista pois, sellaseen uunin luukkuun sisään. alkokin kori häviään alta yksäkkiä. onneksi olin jo sen verran sisäpuolella uunissa, etten päässyt tipahtaan. nyt tälläviikolla asentelin valoja kattoon tollasella saksivekottimella. kyllä siinäkin vähän hirvitti, kun oli vuokraamon kone ja uuden työkaverin kanssa sitten niitä lamppuja asenneltiin. en tunne tuota kaveria vielä kovinkaan hyvin, kun vasta viikon päivät ollut talossa ja ensituntuma on, että vähintäänkin joku adhd löytyy.. siinä sitten jännäkakat housussa, kun nosturi on katonrajassa ja pitäisi alkaa laskeutuun. alaspäin pitäisi tulla, mutta ei, vaan väärään suuntaan ja "oho" reaktio.. melkien kaiteet jo otti osumaa.. napit vielä jänis asennossa, kun muuten on kuulemma liian hidas tuo kone.. tuosta vielä vähän matkaa vääräänsuuntaan, tai joku bugi systeemiin, niin litistyisi kattoa vasten molemmat. sen jälkeen olen itse ollut tuon koneen puikoissa, jos sitä on ollut pakko käyttää.. tuota sentään voi ohjata suoraan sieltä ylhäältä käsin. enemmän hirvittää olla trukin korissa, kun sieltä ei voi tehda muuta, kun huudella suuntia.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #32 : 21-08-2018, 20:26:52 »
Ei ole tämän sivuston kautta tullut mitään vastaan, "itte on pitäny kysellä"  ;)
Muutamaa olen kysellyt ja katsastanutkin. Saas nähdä miten syksy etenee kun firmat vaihtaa kalustoaan uudempaan.
Muutama videokin on nähty, hirveän näköistä kun ajetaan (kulkijaa) korin ollessa ylhäällä, ei mitään itsesuojeluvaistoa! Toki kulkija ei sovellu minun tarkoituksiini.
Aikaisempi nimimerkki emerson

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #33 : 16-09-2018, 20:29:32 »
No nyt..! ;D
Dexter 1 -2.jpg
* Dexter 1 -2.jpg
(203.46 kilotavua, 1024x768 - tarkasteltu 206 kertaa)
Aikaisempi nimimerkki emerson

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #34 : 16-09-2018, 20:45:32 »
Noissa koneissa on ikävästi kahta eri tapaa tehdä ylös-alas vivussa, riippuen koneen merkistä se suunta voi olla ristiin. Ja sit kun vuorotellen joutuu eri merkkisillä koneilla ajamaan, niin ainakin puoli päivää joka liike ois lähdössä väärään suuntaan. Oppinut siis hyvin varovasti lähtemään joka tapauksessa. Onneksi meidän hommissa harvemmin tarvii ajella koria kiinni rakenteisiin, niin hupsis ei oo fataalia, lähinnä ärsyttävää. Siksi koitetaan vakioida että minkä merkkisiä koneita otetaan vuokralle.

Ja meidän hommissa, kun messuhalleissa tehdään tilapäis-asennuksia kattoon, on toi kori ylhäällä ajaminen ihan vakio. Kori ylös, sit ajellaan palkin viertä hallin toiseen päähän, tehdään kiinnityksiä järjestyksessä alamiehen pistelaserin osoittamiin paikkoihin, ja sit tunnin tms päästä tullaan alas tauolle ja täydentämään tarvikkeita. Toki puhutaan tasaisesta betonilattiasta, mut kyllä siinäkin katapultin saisi aikaan jos sähkäreiltä auki jääneeseen lattiakaivoon yhden pyörän ajaisi.