Kirjoittaja Aihe: Pöytäsorvit 300-500mm  (Luettu 143275 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
Vs: Pöytäsorvit 300-500mm
« Vastaus #600 : 10-08-2018, 18:47:36 »
googlaapa delrin lead screw nut. delrinhän taitaa olla vain nailonin myyntinimi jenkeissä.
Eikku Polyasetaalin eli POM:in myyntinimi

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #601 : 11-08-2018, 12:12:46 »
Juu, kiitoksia. Vissin taitaa olla 16x4 trapetsikierre. Näkys löytyväm Etra, Mekanex, Ruuvi net ym ihan kotimaasta. Ulkomailta tilaus joteski takkuillu mulla. Täytyy varmaan käyttää taas tota "lapsityövoimaa" kun tulevat taas näkösälle. No, ei sillä nyt kiire ole. Täs taas ollu paljon muita projekteja meneillään. Oon tossa mietiskelly että jos ton sorvin jättäis ajan patinoimalle maalipinnalle kun se kuiteskin tulee harrastekäyttöön. Joteskin kiiltävä maalipinta osuu silleen ikävästi "silmään" näinkin vanhassa vermeessä. Tyyppikilvessä lukee.

KARHULA OSAKEYHTIÖ
Karhula
No. W126
Ja sitten se "jääkarhulogo" Mitä oli aikoinaan hillopurkeissa.
Väärällä lääkityksellä..

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #602 : 11-08-2018, 15:59:48 »
Tuntuu olevan Suomenmaassa noi trapetsikierreruuvit ja mutterit arvossaan vasenkätisenä.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #603 : eilen kello 13:46:26 »
Tilasin tuohon omaan sorviini (cj-18/cj-3) arc-eurotradelta teräksisen ratassarjan syöttöruuville. No kun aloin sitä sovittelemaan paikoilleen niin akselin päässä olevat "avaimet / keyt" on leveämpiä kuin rattaissa niille tarkoitetut kolot. Onko kellään täällä tuollasta ratassarjaa ollut käytössä?

C-3 myydään omaa ratas sarjaa ja amadeal myy omaa cj-18 nimellä. erona vain eri  rattaat, eikös nuo sorvit nyt kuitenkin käytännössä ole melkein samat?

Muutenkin vähän erikoinen kun koneen kyljessä ja netistä etsityissä manuaaleissa on eri ratasparit esim 1.5 nousulle jne.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #604 : eilen kello 15:58:24 »
Tuntuu olevan Suomenmaassa noi trapetsikierreruuvit ja mutterit arvossaan vasenkätisenä.
Mitespäin nyt toi huippukelkan kierre pitää olla? Työpaikan TOSsissa se ainakin Oikeakätinen.. Mun sorvissa sama suunta.. Eli jos veivaa oikeasta päästä myötäpäivään niin teränpidin liikkuu oikealle? Mä ainaskin oppinnu näinpäin..
Väärällä lääkityksellä..

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #605 : eilen kello 19:55:06 »
Mitespäin nyt toi huippukelkan kierre pitää olla? Työpaikan TOSsissa se ainakin Oikeakätinen.. Mun sorvissa sama suunta.. Eli jos veivaa oikeasta päästä myötäpäivään niin teränpidin liikkuu oikealle? Mä ainaskin oppinnu näinpäin..
Tottumiskysymyshän toi tietysti on,en itse ole törmännyt oikeakätisellä kierteellä varustettuun.Tai sitten en vaan muista.