Kirjoittaja Aihe: Vesiliukoset lakat  (Luettu 1608 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

Vesiliukoset lakat
« : 30-08-2010, 02:20:10 »
Onko mitään kokemuksia vesiliukosista lakoista Tikkurilan KIVA sun muut. Saako niillä mitään jälkeä aikaan ? Mikä on kululutus kestävyys ?
Puuha Pete kaiken rikkoo

Poissa (Piilotettu)

Re: Vesiliukoset lakat
« Vastaus #1 : 30-08-2010, 09:27:42 »
Tarkoitat varmaan vesiohenteisia. Jos lakka on vesiliukoinen, niin en käyttäis sitä muuhun kuin paperiaskarteluun.
Mut jos puhutaan esim. vesiohenteisesta Tkkurilan Kiva Kalustelakasta, niin omat käyttökokemuset on ihan hyviä.

Ohentaa pitää ennen käyttöä, jos aikoo saada hyvän pinnan. Ohut kerros kuivuu melko nopeasti ja kalustelakkana pitäisi olla
kulutukseen tehty. Ruiskullakin olen kokeillut levittää ja kyllä sillä hyvä pinta tulee, mutta jos vähänkin suihkii liikaa yhteen
kohtaan, niin valumia tulee.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #2 : 30-08-2010, 21:37:32 »
Terve,

Itse olen käyttänyt Kiillon vesiohenteisia lattialakkoja, eritoten Akua, jonkin verran myös muualla kuin lattiassa. Hyviä levittää niin sudilla, lastalla kuin ruiskullakin. Kuivuu nopeasti ja pinnasta tulee niin hyvä kuin vesiohenteisella lakalla nyt ylipäätään tulee. Ei mun mielestäni kyllä ole öljylakkojen tai katalyyttilakan veroista ulkonäöltään.

Kulutuskestävyys luulisi olevan hyvä, lattiaan kun on tarkoitettu. Muille olen vaan tehnyt niin en itse ole tietoinen kestävyydestä.

T. Kimmo L.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #3 : 30-08-2010, 21:55:12 »
Lattiassa on Bonakem Trafic ja aikoinaan lakkasin portaan saman valmistajan Mega lakalla. Ihan hyvin ovat kestäneet ja toimineet. Vanhat kokemukset vesiohenteisista lakoista ovat kyllä aika kielteisiä. Muuten pyrin käyttämään öljyjä, vahoja ja Diccoa. No valkolakkausta olen tehnyt alkydilakalla, jolloin lakkauksesta saa samanlaisen kuin kaupan valkolakatuista ovista ja listoista yms.

PS hieno foorumi.