Kirjoittaja Aihe: Chattiketju  (Luettu 629310 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
Vs: Chattiketju
« Vastaus #3165 : 03-01-2018, 14:48:16 »
Lihasten vahvistamisesta tuli mieleeni vanhalta työkaverilta aikoinaan kuulemani juttu. Selkävaivaisten pitäisi kuulemma pyrkiä vahvistamaan vatsalihaksia, eli vastakkaisella puolella olevia lihaksia. Lieneekö perää? Toki lihaskunnon kartuttaminen noin yleisesti varmaan auttaa.
"... ja hännillä ori Eri Hidasteeee..."

Paikalla (Piilotettu)

« Vastaus #3166 : 03-01-2018, 16:17:29 »
KVF-unta pukkas taas viime yönä.

Tälläkin kertaa pääosaa näytteli luottonäyttelijä TapioK.

Oltiin Tapsan kanssa samaisella uuden vesitornin rakennustyömaalla. Vesitorni oli sellainen majakan mallinen ilman isoa allasta ylhäällä vaan pelkkä suora neljällä suoralla sivulla oleva rakennelma. Olimme Tapsan kanssa saanneet junailtua yhteen vesitornin seinustalle kulkemaan alhaalta ylös asti meidän omia putkia osaksi kiinteää rakennelma. Tässä koteloidussa rakennelmassa meni sisällä IV-putki, viemäriputki ja sähköjohtoputki. Näiden tarkoitus ei unessa selvinnyt mutta ne oli asennettu vesitornin kylkeen ilman lupia. Jossain vaheessa näytin äitivainaalleni kuinka kova imu syntyy sähköputkeen alhaalla kun putki toimii hormin tavoin. Ilmavirta oli niin kova että kun laitoin lyijykynän putken päähän, alkoi se palamaan sinisellä liekillä rajusti. Olin opettavinani äidilleni että tätä ilmiötä pitää varoa ettei satu vahinkoja. Sain kuitenkin itse siinä putken palamaan ja tuli levisi viereiseen IV-putkeenkin (peltinen) ja pieneltä pätkää molemmat putket, tämä IV-putki ja sähköputki paloivat. Palon sammutettua minua jäi vaivaamaan ettei vain ylhäällä vesitornin huipulla olisi sattunut enempää vahinkoa. Lähdin kapuamaan vesitornin huipulle kerrostalon portaikkossa joka oli tornin kyljessä ja ylimmällä kerroksella asui Tapsa. Kello oli lähellä puoltayötä ja mietin kehtaisiko enää tähän aikaan soitella ovikelloa. Saman aikaisesti Tapsan tyttären teini-ikäiset kaverit tulivat hakemaan tyttöä ulos kauhean mekkalan saattelemina ja ajattelin, no joo ei kait tässä mitään ole. Tapsa tuli ovelle ja ensitöikseen kertoi kuinka rakennusmestarin ”merivoimala” oli kärähtänyt ja palannut pahoin ylhäällä. Tiesin että tämä johtuu mun vahingosta mutta en tätä kertonut Tapsalle vaan lähdettiin kapuamaan kohti vesitornin huippua. Viimeiset metrit huipulle kuljettiin leveitä puisia portaita vesitornin ulkopuolella ja olimme jo niin korkealla että molemmat kulkivat kontaten viimeiset metrit. Edellämme konttasi kansanedustaja Ilkka Kanerva ja olimme juuri pääsemässä huipulle kun meinasin kertoa Tapsalle että tämän merivoimalan (mikä sitten lieneekään) kärvähtäminen johtui mun hölmöilystä... en kerennyt kertoa kun heräsin kesken mielenkiintoisen tarinan.

Mitenkä se Tapsa jatkuvasti eksyy mun uniin...  ;D

Kim

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
« Vastaus #3167 : 03-01-2018, 16:33:12 »
 ;D

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #3168 : 03-01-2018, 16:33:30 »
Kyllä sen Tapsan ymmärtää, mutta se Ile ??? Ei taida olla edes foorumilaisia  ;D
Aina on selvitty!!

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #3169 : 03-01-2018, 16:36:39 »
Sanotaan ettei unista pidä olla huolissaan, mutta pitäisköhän silti.... Ei muuten, mutta tuo konttaava Ilkka Kanerva. >:D

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
« Vastaus #3170 : 03-01-2018, 19:06:49 »
Ja minä en ole nähnyt foorumilaisista unta kuin PekkaNF:stä hieromassa jotain nanometrisovitetta  >:D
(vai oliko se katkaisuterää) 

Paikalla (Piilotettu)

• Valvoja
  • (Piilotettu)
« Vastaus #3171 : 03-01-2018, 19:11:45 »
KVF-unta pukkas taas viime yönä.

... Tässä koteloidussa rakennelmassa meni sisällä IV-putki, viemäriputki ja sähköjohtoputki. Näiden tarkoitus ei unessa selvinnyt mutta ne oli asennettu vesitornin kylkeen ilman lupia...

Kim

Ihan normaali linjasaneeraustyömaa. Loppuosa tarinasta kertoi millaista on asua saneeraustyömaalla kaiken sählingin keskellä, varsinkin yläkerroksissa, kun hissikään ei enää toimi epäpätevän "sähköasentajan" (Kim) toiminnan seurauksena.

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #3172 : 03-01-2018, 20:26:25 »
 ;D ;D Melkonen uni kyllä O0

Vai oli oikein Ikekin lähteny mukaan seikkailuun ;D

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #3173 : 04-01-2018, 08:45:29 »
Lihasten vahvistamisesta tuli mieleeni vanhalta työkaverilta aikoinaan kuulemani juttu. Selkävaivaisten pitäisi kuulemma pyrkiä vahvistamaan vatsalihaksia, eli vastakkaisella puolella olevia lihaksia. Lieneekö perää? Toki lihaskunnon kartuttaminen noin yleisesti varmaan auttaa.

Hyvinkin paljon on tuossa perää. Itse sain henkilökohtaisen harjoitusohjelman välilevyn pullistelua hillitsemään ja siinä on iso osa vatsalihasliikkeitä, loput venyttelyitä ja pakaralihaksiin vaikuttavia. Taitaa siinä olla yksi selkälihasliikekin.

/Antti
Ei voi mitään, joskus vaan hymyilyttää...

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #3174 : 04-01-2018, 09:01:04 »
kyllähän nuo lihakset tukee selkärankaa, ainakin jos lekureihin on luottamista. pitäisi vahvistaa vatsa-, sekä selkälihaksia. oon vain sen verran laiska tuossa hommassa, etten ole kauheasti jaksanut jumpata. mutta onneksi nyt ei pariin päivään ole ollut mitään merkkejä selkävaivoista. ehkä se kipu voisi sitten motivoidakkin.. toisaalta asiaa voi ajatella amerikan malliin, että on helpompi ottaa vain nappia naamariin.. no, onneksi ei ole ollut nyt tarvetta.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #3175 : 14-01-2018, 21:43:51 »
Hei! Eka viesti/kyssäri täällä, enkä tohtinut tämän takia tehdä omaa ketjua.

Välillä huomaan keskustelua erilaisista kirveiden myynti-ilmoituksista, ja jotkin huomaavat suoraan kuvasta, koska terä on loppuun kulunut. Kysymys kuuluukin, kuinka kuvasta pystyy (esim Billnäs/Kellokoski 12.2 tapauksessa) huomaamaan, että karkaistu osuus on loppumassa? Olisi meinaan hyvä taito osata, ettei tule vahingossa ostettua sutta.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #3176 : 15-01-2018, 17:31:18 »
ei kait sitä oikein mitenkään näe silmällä. viilalla kokeilemalla vois päästä jyvälle onko terä vielä kovaa, vai pehmeetä. en äkkiseltään parempaakaan keksi.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #3177 : 15-01-2018, 17:38:14 »
minkälaisiin lämpötiloihin porukka on tottunut? mulla on varmaan joku kylmäallergia.. palelen, jos on yhtään viileempi. nyt töissä lämmitysjärjestelmä on sekoillut koko talven ja lämpötila seilaa 15-25 asteen välillä. kun alkaa oleen alle 18 astetta ja siellä viettää 8 tuntia päivästä, niin alkaa oleen aivan kohmeessa koko ukko. kotona mulla on n. 24 kesät talvet. ei tartte palella. makkarissa on pari- kolme astetta vähemmän.

tänään oli taas töissä sellanen päivä, että lämpömittari näytti jotain 16 astetta. ei vaan meinaa kestää, vaikka on pitkähihanen ja työtakki ja pitkätkalsarit ja työhousut. villahousuja- ja villapaitaakaan ei oikein viitsisi laittaa, kun joutuu välillä vähän touhuaankin, niin sitten on kauhee hiki päällä. alkoi sen verran sapettaan tuo lämpötilan seilaaminen, että tokasin johdolle, että jos sitä ei saada kuntoon, niin kohta on yksi asentaja saikulla. ei mun kroppa vaan kertakaikkiaan kestä kylmyyttä. ennemmin olisi vaikka 30 lämmintä ja hikoilis, kun tollanen, että joutuu paleleen. paleleminen on omasta mielestäni verrattavissa kovaan kipuun. äärettömän sietämätöntä. eikä vika ole pelkästään oman pään sisällä. moni muukin valittaa, että on kylmä, eikä oikein teidä kuinka pukeutua, kun välillä joutuu tekeen fyysistä työtä ja välillä sitten ei niin fyysistä työtä. tulis nyt jo se kesä äkkiä..

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #3178 : 15-01-2018, 18:01:36 »
Ennen lapsukaisia ei juurikaan yli kahdenkymmenen lämpötila sisällä ollut. Nyt ~22 ja makkarissa~20. Itse olen allerginen kuumalle,kaikki yli 22 alkaa olla tuskaa.

Paikalla (Piilotettu)

• (Piilotettu)
    • Vanhanajanverstas
« Vastaus #3179 : 15-01-2018, 18:19:48 »
Makkarissa yleensä 16-18 astetta.  :smitten: Ja ulkona voisin puuhata melkein kaiket päivät talvisinkin.

Kuitenkin tuolla päivätyöpaikalla jos mittari menee alle 20 astetta niin  kuljen mielelläni talvitakki päällä. En tiedä  sitten aiheuttaako tuo betonibunkkeri (metallipaja) sen kolean olon vai mistä johtuu.