Kirjoittaja Aihe: vannesaha delta  (Luettu 13375 kertaa)

Poissa (Piilotettu)

Vs: vannesaha delta
« Vastaus #30 : 04-02-2012, 11:44:16 »
Moro,

Kävin aamusella Kodin Terrassa. Siellä oli myynnissä Scheppach basato 3, vaikutti valurautapöytineen oikeinkin pätevältä peliltä. Hinta oli jotakin 760 eur, mutta jostakin voisi saada tingattua edullisemminkin.

http://www.smartia.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=73190901

http://www.dbkeighley.co.uk/masters/basato3.htm
T: Kare K

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #31 : 04-02-2012, 11:50:56 »
Oletko pirkanmaalla? Käy katsomassa Bauhaussissa Metaboa.
tynnyri

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #32 : 04-02-2012, 11:55:16 »
Nurmeksessa asustelen, täällähän ei ole mitään katseltavaa.
Kaikki tavarat tilattavissa.
Nii ja ei viittis hyvin kauas lähtee ajelemaan ja katsomaan.

T: Sami

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
    • www.facebook.com/puutyoahonkivi/
« Vastaus #33 : 04-02-2012, 16:32:47 »
Sampukka, noitten Novien sijaan ottaisin sen Makitan varsinkin ku hinta o noinki lähellä Makitan hintaa.
Ennen ostoo otettava semmonenki asia huamioon että jossain vaiheessa tarttet jotain varaosii siihe sahaas, kumpaan uskot löytyvän varaosia 5:n vuaren päästä. Entä viälä 10:n vuaren päästä, voi nykyaikana olla ettei saa Makitaankaan enää osia ja viälä vähemmän Novaan. Varaosien tarvetta ei useinkaan ajatella konetta ostettaessa, kuitenkin niitä tarvitaan jossain vaiheessa vaikka olis kuinka laarukkaasta koneesta kyse.
Aikaisempi nimimerkki ArtoA  - www.facebook.com/puutyoahonkivi/

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #34 : 04-02-2012, 19:19:09 »
Moi,

Sampukka, noitten Novien sijaan ottaisin sen Makitan varsinkin ku hinta o noinki lähellä Makitan hintaa.

Minä olisin samaa mieltä. Ja tämä mun mielipiteeni on sitten minun omani, eikä liity mitenkään kaupalliseen markkinointiin myyntimiesmielessä. LB1200F on mulla käytössä.

Makita on jykevä, koneistetulla valurautakannella varustettu jäykkärunkoinen laite, vannesahaksi tarkka ja täsmällinen, ja hyvin säädettävissä. Tykkään siitä yhä vaan enemmän.

Olen myös enemmän ja enemmän sitä mieltä että LB1200F on tarkoitettu viemään markkinoita puolet tai enemmän kalliimmilta puusepän vannesahoilta, varsinkin kun kyseessä olisi pienenpi yhdenmiehen yritys.

Perustelen sen siten että yhden miehen firma saa nykyään käypäiseen hintaan valmiiksi sahattua raaka-ainepuuta halutussa koossa jo melkein nurkan takaa. Esimerkiksi rautakaupat palvelevat raaka-aineen hankintapolitiikassa säällisesti. Jos käsiin taas kulkeutuu erä metsässä tuppeensahattua erikoispuuta jota tarvitsisi alkuun isompia koneita, sekään ei ole enää nykyään saatavien palvelujen puolesta mitenkään isompi käytännön ongelma.

Makita LB1200F:n resaw-ominaisuudet ovat ilman muuta rajoitetut pienemmän kidan takia. Myöskään se ei ole parhaimmillaan ns vaahtosahana, samasta syystä

Sen sijaan, käyttäjällä on paremmin varaa ostaa uusia säällisen hintaisia 2250mm teriä, valmiina hyllyltä tai teettämällä, sen sijaan että terä olisi 4...5 metrinen isomman vannesahan tyyriimpi terä. Sen huomaa esimerkiksi vaikka jo vaan siinä, kun kerran ajaa terällä naulaan tai johonkin muuhun murkulaan mitä puun tms. sisältä löytyy. Tähän päälle, jopa Lenox:n kovapalaterän hankintaa ei enää niin tarvii moneen kertaan itselleen perustella.

Makitassa on sitten vielä kaksi nopeutta. Nopeampi vaihde puulle, hitaampi kaikelle muulle (alumiinit, puukomposiitit, MDF, muovit, kumit, muovikomposiitit).

Toistetaan vielä varmuuden vuoksi, että edellinen kommentaatio on siis kaikki täysin mun omaa mielipidettäni, sen pohjalta mitä olen LB1200F:aa itse käyttänyt ja sillä tehnyt, ja mitä siitä olen päätellyt.

Makitan vieressä on täysikokoinen Centauron valurautavoimavirtakone isolla kidalla ja viisimetrisillä terillä, vannesaha josta minulla on yli kymmenen vuotta aitoa käyttökokemusta. Se on ollut nykyään enää harvoin käytössä.

No semmoista.

terv,

Samu
...killi nyt jo hakki on... (28 merkkiä jäljellä)...

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
    • Louhenpaja
« Vastaus #35 : 05-02-2012, 08:01:09 »
Mjoo tuohon Makita LF1200 toimivuuteen kannan ääneni minäkin ja ihan työkseni konetta käytän.
Jos mahtuisi halkaisemaan enemmän kuin reilut satakuusikymmentä milliä niin jopa siitäkin uskon että hyvin selviäisi.
Rajaansa asti on mainiosti toiminut ja jykevyydellään vakuuttanut.

...määhän oon se pienempi yhren miehen yritys...
Louhenpaja´n Wanha Puu-Louhikäärme

www.louhenpaja.com

Poissa (Piilotettu)

• Valvoja
  • (Piilotettu)
« Vastaus #36 : 05-02-2012, 10:32:00 »
Nyt hieman huolestuttaa, että tuo keskustelun aloituksessa mukana ollut DELTA saattaa jäädä ihan heitteille.
Löytisikö tuon sijaintitietoja, tai jopa kuvaa ja myyjän yhteystietoja, jospa sen saisi sieltä jotenkin tänne meidän nurkille.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #37 : 06-02-2012, 14:25:11 »
Kävin sitten tilaamassa makitan, 550 ekee paikallisesta vehjekaupasta :)
Onneks kävin kysäsemässä täältä hintaa, taisin saaha ihan järki hintaan.
Nii ja puruimurin samalla tilasin.

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #38 : 06-02-2012, 17:13:04 »
Hienoa,

Sait sahan melkoisen edullisesti. Varmasti hintansa arvoinen peli.
T: Kare K

Poissa (Piilotettu)

« Vastaus #39 : 06-02-2012, 20:19:26 »
Hienoa,

Sait sahan melkoisen edullisesti. Varmasti hintansa arvoinen peli.

Juu no 5 vuoden aikana kantanu rahaa tuohon kauppaan 1 -2 miehen vuosipalkan.
Pitää jotain järkihintaan saadakin. :)

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #40 : 29-01-2018, 19:43:03 »
Vanha ketju, mutta otsikon mukainen saha kyselykohteena. Eli Delta DW 3401, 0,76 kw, vm 1993, valmistusmaa Italia, väri tummanharmaa. Mitä sahasta tiedetään, kv-laislla kokemuksia jamuuta tietoa?
Muista; Elämä on nyt!

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
    • Poratuuli Oy:n kotisivut
« Vastaus #41 : 29-01-2018, 20:51:22 »
Vanha ketju, mutta otsikon mukainen saha kyselykohteena. Eli Delta DW 3401, 0,76 kw, vm 1993, valmistusmaa Italia, väri tummanharmaa. Mitä sahasta tiedetään, kv-laislla kokemuksia jamuuta tietoa?

Ei kai tuolla ole mitään tekemistä Delta-merkin kanssa? Eli merkki on DeWalt ja samaa sahaa on valmistettu/myyty myös Elun merkillä: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/JHUAAOSws5pZHyJx/$_86.JPG

Teränpituus tuossa on 2100mm. Meillä on omassa verstaassa hitusen isompi Elu ja se on ainakin ollut ihan ok harrastuspuuhasteluun.

Miikka

Poissa (Piilotettu)

• (Piilotettu)
« Vastaus #42 : 30-01-2018, 20:40:05 »
Totta mooses, selkeä ajatusvirhe minultta, onhan tuo DeWalt Elun väreissäkin. Siinä milessä tuovoisi olla luotettavakin hankinta, kun ei vielä ole kiinalaista valmistusta. Kylällä olisi myynnissä, itse en tarvitse, kun on käytössä reilusti järeämpi saha.
Muista; Elämä on nyt!